علت هدر رفت سه برابری آب با دستگاه تصفیه آب و راه حل آن

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

وظیفه دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب دستگاهی است که آلاینده‌ها و ناخالصی‌ها را از آب آشامیدنی حذف می‌کند. انواع مختلفی از دستگاه‌های تصفیه آب وجود دارد، اما همه آنها از یک فرآیند مشابه برای تصفیه آب استفاده می‌کنند. این فرآیند معمولاً شامل مراحل زیر است:

 پیش تصفیه: در این مرحله، ذرات بزرگ مانند شن و ماسه از آب حذف می‌شوند

 تصفیه غشایی: در این مرحله، از غشایی برای حذف آلاینده‌های ریز مانند باکتری‌ها، ویروس‌ها و فلزات سنگین استفاده می‌شود.

 پس تصفیه: در این مرحله، هرگونه آلاینده باقی مانده از آب حذف می‌شود و طعم و بوی آب نیز بهبود می‌یابد.

 دستگاه‌های تصفیه آب می‌توانند در زیر سینک، روی پیشخوان یا به عنوان مدل‌های تمام خانه نصب شوند. نوع دستگاه تصفیه آبی که انتخاب می‌کنید به نیازها و بودجه شما بستگی دارد.

دستگاه تصفیه آب

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب

 در اینجا برخی از مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب آورده شده است

 آب سالم‌تر: دستگاه‌های تصفیه آب می‌توانند آلاینده‌های مضر مانند باکتری‌ها، ویروس‌ها و فلزات سنگین را از آب آشامیدنی شما حذف کنند.

 طعم و بوی بهتر: دستگاه‌های تصفیه آب می‌توانند طعم و بوی کلر و سایر آلاینده‌ها را از آب شما حذف کنند.

 کاهش مصرف بطری‌های پلاستیکی: با استفاده از دستگاه تصفیه آب، می‌توانید بطری‌های پلاستیکی کمتری بخرید و دور بریزید.

 هزینه کمتر: در طول زمان، استفاده از دستگاه تصفیه آب می‌تواند ارزان‌تر از خرید آب بطری باشد.

Click here to preview your posts with PRO themes ››

در اینجا چند نکته برای انتخاب دستگاه تصفیه آب مناسب آورده شده است

نوع آلاینده‌هایی را که می‌خواهید حذف کنید در نظر بگیرید. اگر نگران باکتری‌ها هستید، به دستگاهی با فیلتر غشایی با رتبه‌بندی ۰.۱ میکرون یا کمتر نیاز دارید.

اگر نگران فلزات سنگین هستید، به دستگاهی با فیلتر کربن فعال نیاز دارید.

علت هدر رفت سه برابری آب با دستگاه تصفیه آب

 فضای موجود در زیر سینک یا روی پیشخوان خود را اندازه بگیرید. دستگاه‌های تصفیه آب در اندازه‌های مختلف موجود هستند، بنابراین مهم است که دستگاهی را انتخاب کنید که در فضای شما جا شود. بودجه خود را تعیین کنید.

خروجی-پساب-دستگاه-تصفیه-آب-خانگی

اگر به دنبال راهی برای بهبود کیفیت آب آشامیدنی خود هستید، دستگاه تصفیه آب یک گزینه عالی است. اما این نکته را هم باید در نظر بگیرید که به ازای تصفیه هر یک لیتر آب سه لیتر آب به عنوان پساب وارد لوله فاضلاب می شود. دلیل این امر این است که آلودگی های موجود در آب پس از جداسازی با جریانی از آب از دستگاه خارج می شود.

این میزان از هدر رفت آب با گذشت زمان و استفاده مدام از دستگاه تصفیه آب حج قابل توجهی می شود.

با پساب دستگاه تصفیه آب چه کنیم؟

هر چند این آب مناسب آشامیدن نیست، ولی میتوان در سایر امور از آن استفاده کرد. البته این در مورد دستگاه هایی است که آب لوله کشی شهری را تصفیه می کنند و این آب تا حدودی تصفیه شده است. در مورد سایر موارد باید TDS (جامدات محلول در آب) آب را سنجید. اگر مقدار TDS  پساب آب زیاد باشد نمیتوان از راهکارهای زیر استفاده کرد. از آنجایی که دستگاه های تصفیه آب در آشپزخانه و درون کابینت سینک ظرفشویی نصب می شوند می توان مسیر پساب را تا بیرون آشپزخانه ادامه داد و درون یک مخزن ذخیره کرد.

Click here to preview your posts with PRO themes ››

آبیاری گیاهان

از این آب می توان برای آبیاری گیاهان آپارتمانی و باغچه استفاده نمود. این کار را در یک بازه زمانی ۱۰ الی ۲۰ روزه انجام دهید اگر واکنشی از سمت گیاهان مشاهده نشد می توانید همین روند را ادامه دهید.

شستشوی اتومبیل

 امروزه با وجود کمبود شدید آب استفاده از آب لوله کشی شهری برای شستشوی اتومبیل اصلا توصیه نمی شود. استفاده از این پساب می تواند از هدر رفت آب تا حدودی جلوگیری نماید.

شستشوی ظروف

میتوانید مخزن جمع آوری این پساب را درون آشپزخانه و نزدیک سینک قرار دهید و برای شستشوی ظروف از آن استفاده نمایید. برای راحتی کار میتوانید از مخزن هایی که دارای شیر هستند استفاده کنید.

همچنین از این پساب میتوان برای شستشوی البسه، کف خانه، سرویس بهداشتی نیز استفاده کرد. این نکته را در نظر بگیرید که مهم ترین کاری که باید انجام دهید انتقال این آب برای استفاده است. این کار را می توانید با استفاده از یک مخزن شیر دار و یا انتقال از مخزن  توسط یک پمپ و شلنگ انجام دهید.

  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.