آشنایی با انواع آینه

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

مقدمه

آینه یک سطح صاف و براق است که قابلیت انعکاس نور را دارد. آینه‌ها از جنسی مخصوص ساخته می‌شوند که نور را به طور کامل انعکاس داده و تصاویر و اشیاء مقابل را به دقت بازتاب می‌دهند. این اشیاء می‌توانند تصاویر اجسام و یا مناظری را که در جلوی آینه قرار دارد، با دقتی برابر اندازه و شکل واقعی انعکاس دهند.

آینه‌ها اغلب از شیشه با پوشش نازکی از جنس فلزاتی مثل نقره یا آلومینیوم ساخته می‌شوند. نازک‌ترین لایه این فلزات، به عنوان لایه‌ای نازک و سفید که نور را به دقت انعکاس می‌دهد، به کار می‌رود. این لایه فلزی روی آینه واقعی قرار می‌گیرد و نور را به طور کامل از سطح آینه منعکس می‌کند.

آینه‌ها در زندگی روزمره به عنوان ابزارهایی برای آرایش، برس مو، مرتب سازی لباس، و یا به عنوان عنصر‌های تزئینی در دکوراسیون منازل استفاده می‌شوند.

استفاده از آینه یک تاریخچه طولانی دارد و در طول زمان به مرور بهبود یافته است. در ادامه به تاریخچه استفاده از آینه اشاره می‌شود.

انواع آینه

تاریخچه

استفاده از آینه به دوران باستان بازمی‌گردد. از آغاز تاریخ، انسان‌ها از سطوح صاف و براق به عنوان آینه استفاده می‌کردند. این سطوح معمولاً از فلزات نقره یا طلا تشکیل شده بودند.

در دوره رنسانس، آینه‌های عدسی با طیف وسیعی از اندازه‌ها و شکل‌ها ظاهر شدند. این آینه‌ها از لایه نازکی از قلع یا آلومینیوم به عنوان پوشش برخوردار بودند که تصویر را به صورت واقعی تر و با کیفیت بهتر انعکاس می‌داد.

در قرن ۱۷، تکنیک‌های جدیدی برای ساخت آینه‌های نقره‌ای در اروپا معرفی شد. این آینه‌ها از یک لایه نازک نقره بر روی یک سطح شیشه‌ای ساخته می‌شدند و از کیفیت بهتری برخوردار بودند.

در سده ۱۹، توسعه تکنولوژی و شیوه‌های جدید ساخت، بهبود و گسترش استفاده از آینه را تسهیل کرد. آینه‌های بزرگتر و با کیفیت به دست آمدند که در داخل معماری و دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار گرفت.

با پیشرفت تکنولوژی در قرن ۲۰، آینه‌هایی با پوشش الکتریکی و پوشش‌های ضد بخار در دسترس قرار گرفتند. این نوع آینه‌ها بهبودهای مهمی داشتند.

در دهه‌های اخیر، با پیشرفت فناوری، آینه‌های هوشمند با ویژگی‌هایی همچون نمایشگرهای دیجیتال، چراغ دار به بازار عرضه شده‌اند.

از آغاز تاریخ تاکنون، آینه به یک ابزار مهم در زندگی روزمره تبدیل شده است و همچنان در زمینه‌های مختلف از جمله دکوراسیون داخلی، فناوری، و آرایش به کار می‌رود.

آینه ها معمولا در سرویس های بهداشتی، اتاق خواب ها، پذیرایی و کنار در ورودی نصب می شوند.

انواع آینه از نظر ظاهری

آینه بدون قاب

آینه بدون قاب جزو محبوب ترین آینه های موجود در بازار می باشد. این آینه ها در اشکال و سایز های گوناگون تولید می شوند. نصب این آینه ها به دلیل نداشتن قاب ممکن است دشوار بنظر برسد. برای نصب این آینه میتوان از براکت و چسب دوطرفه استفاده کرد. 

آینه بدون قاب

 

چه چیزی محصولات اخوان را متمایز می کند

آینه قاب دار

تنوع آینه های قاب دار بسیار زیاد است و علاوه بر اشکال گوناگون و سایز های متنوع، در رنگ های مختلف تولید می شوند. نصب این آینه ها بسیار راحت است. به کمک میخ و یا پیچ روی دیوار براحتی می توان آن ها نصب کرد.

آینه قاب دار

 

آینه باکس

آینه باکس ها نسبت به سایر آینه ها کاربردی تر هستند. وجود باکس در کنار آینه این امکان را به شما می دهد تا با قرار دادن وسایل درون آینه، محیط را خلوت کنید. آینه باکس ها در سایز های مختلف تولید می شوند. بدلیل اینکه این آینه ها اغلب در سرویس بهداشتی نصب می شوند، جنس بدنه آن ها pvc (ضد آب ) است، تا در مجاورت رطوبت آسیب نبینند.

آینه باکس

 

آینه آرایشی

آینه های آرایشی معمولا معمولا در ابعاد کوچک رومیزی ساخته می شوند . قابلیت بزرگنمایی در این آینه ها باعث شده که مناسب آرایش و اصلاح صورت آقایان باشند.

آینه آرایشی

 

 

آینه چراغدار

آینه چراغدار با فریم ( آینه چراغدار هالیوودی)

قاب این آینه ها می تواند از جنس چوب، فلز و در رنگ های مختلف باشد. انتخاب هر کدام از این مدل ها به سبک دکوراسیون شما بستگی دارد. چراغ های حبابی نصب شده در اطراف آینه باعث دید بهتر بیننده می شود و مناسب مکان هایی مانند آرایشگاه و مزون می باشد.

آینه هالیوودی

 

آشنایی با انواع صفحه کابینت، مزایا و معایب هر کدام

آینه چراغدار بدون فریم (بک لایت)

آینه بک لایت یک نوع آینه است که دارای نور پس‌زمینه (بک لایت) مخصوص است. این نوع آینه‌ها برخلاف آینه‌های سنتی که نور از جلو به آنها می‌آید، دارای یک لایه نوری در پشت سطح آینه هستند که ترکیبی از نور مناسب و یکنواخت را به آینه می‌افزاید.

آینه بک لایت

 

ویژگی‌های آینه بک لایت شامل : نور یکنواخت، افزایش روشنایی، کاربردهای آرایشی، کاربردهای دکوراتیو و نصب آسان است.

بسیاری از آینه‌های بک لایت به شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی طراحی شده‌اند که نصب و استفاده از آنها بسیار آسان است.

آینه ضد بخار

در پشت این مدل از آینه ها المنت حرارتی قرار داده شده تا با گرم کردن سطح آینه مانع از ایجاد بخار شود.

آینه ضدبخار

 

آینه دکوراتیو

این آینه ها همانطور که از نامشان مشخص است بیشتر جنبه زیبایی دارند. معمولا در راه رو ها و سالن های پذیرایی نصب می شوند.

آینه دکوراتیو

نگهداری و تمیز کردن آینه

آینه جزو وسایل بسیار شکننده محسوب می شود. پس حتما هنگام جابجایی مراقب باشید و نصب آن را نیز با دقت انجام دهید تا باعث شکستگی و یا لب پر شدن آن نشوید.

برای تمیز کردن آینه از یک دستمال نرم استفاده کنید تا خط و خش روی آن نیفتد.

اگر آینه سرویس بهداشتی و حمام بدلیل پاشش آب روی آن رسوب گرفته، می توانید از سرکه برای از بین بردن رسوبات استفاده کنید. سرکه سفید را روی آینه اسپری کنید و بعد از گذشت چند دقیقه آن را تمیز کنید.

  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.