تمیزکاری خانه هنگام ورود مهمان سرزده

حتما برای همه پیش آمده که زمانی که اصلا انتظارش را ندارید و خانه در بدترین وضعیت خود است دوست و یا یکی از اقوام به شما اطلاع دهد که می خواهد به منزل شما بیاید و شما فرصت کمی برای آماده کردن و تمیزکاری خانه و خودتان دارید. اما نگران نباشید با یکسری اقدامات می توانید در مدت زمان کمی منزل خود را مهمان پسند نمایید.

تمیزکاری-خانه-هنگام-ورود-مهمان-سرزده

قدم اول: آماده سازی خانه

مهم ترین کار این است که خونسردی خود را حفظ کنید

 اولین قدم برای مرتب کردن خانه‌ای که به نظر نامرتب می‌رسد، حفظ خونسردی و تمرکز بر روی قسمت‌هایی است که بیشتر به چشم مهمان می‌آیند.

تمیزکاری ورودی را فراموش نکنید

 درب ورودی اولین جایی است که مهمان شما می‌بیند، پس کفش‌ها و دمپایی‌های اضافی را در جاکفشی قرار دهید یا در یک پلاستیک بزرگ جمع کنید و در گوشه‌ای از خانه مخفی کنید.

محل نشستن مهمان را مرتب کنید

 محل نشستن مهمان‌ها را از هرگونه نامرتبی و وسایل اضافی خالی کنید. از یک سبد یا پلاستیک بزرگ برای جمع‌آوری این وسایل استفاده کنید.

تمیزکاری سطوحی که جلوی دید مهمان است

سطوحی مانند میزها، تلویزیون، اپن آشپزخانه، قفسه‌ها و در کل سطوحی که در مقابل دید مهمان است را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید. تمیز کردن و گردگیری اتاق خواب ها اصلا نیازی نیست مگر مطمئن باشید که مهمان وارد اتاق خواب ها نیز می شود.

 آشپزخانه را مرتب کنید

ظرف‌های کثیف را در سینک ظرفشویی یا ماشین ظرفشویی قرار دهید. سطوح آشپزخانه را تمیز کنید و زباله‌ها را خالی کنید.

نظافت-آشپزخانه

 

پنهان کردن نامرتبی‌های منزل

اگر فرصت کافی برای تمیز کردن کامل خانه ندارید، می‌توانید از سبد، جعبه یا پتو برای پنهان کردن نامرتبی‌ها استفاده کنید.

بوی خوش را در فضای منزل ایجاد کنید

شمع معطر یا عود روشن کنید تا بوی خوشی در خانه پخش شود.

تمیزکاری سرویس بهداشتی را فراموش نکنید

یکی از فضاهایی که تمیز کردن  حتما باید در نظر بگیرید، سرویس بهداشتی است. سرویس بهداشتی را تمیز نمایید.  

نکات سریع: اگر فرصت کافی ندارید، تمرکز خود را بر روی تمیز کردن قسمت‌های اصلی خانه مانند پذیرایی، آشپزخانه و دستشویی بگذارید. به جای تمیز کردن کامل خانه، سعی کنید فضایی گرم و صمیمی برای مهمان خود ایجاد کنید.

در اینجا چند ایده برای پذیرایی از مهمان سرزده آورده شده است: چای یا قهوه سرو کنید. میوه یا شیرینی تعارف کنید. یک بازی رومیزی یا یک فیلم را با هم تماشا کنید. به یاد داشته باشید که مهم‌ترین چیز این است که از حضور مهمان خود لذت ببرید و اضطراب تمیز کردن خانه را نداشته باشید.

قدم دوم: به گرمی از مهمان خود استقبال کنید.

قدم سوم:پذیرایی

در اینجا چند ایده برای پذیرایی از مهمان سرزده آورده شده است

اگر زمان کمی دارید

  • چای یا قهوه سرو کنید.
  • میوه یا شیرینی تعارف کنید.
  • یک بازی رومیزی یا یک فیلم را با هم تماشا کنید.

اگر زمان بیشتری دارید

  • یک غذای ساده و سریع مانند ساندویچ یا املت درست کنید.
  • سالاد یا ماست و خیار تهیه کنید.
  • کیک یا دسر ساده‌ای بپزید.

در حین پذیرایی از مهمان، سعی کنید: محیطی گرم و صمیمی ایجاد کنید. با مهمان خود گفتگو کنید و از او درباره حال و احوالش بپرسید. به او نشان دهید که از حضورش خوشحال هستید.

اگر فرصت کافی برای مرتب کردن کامل خانه ندارید: تمرکز خود را بر روی تمیز کردن قسمت‌های اصلی خانه مانند پذیرایی، آشپزخانه و دستشویی بگذارید. به جای تمیز کردن کامل خانه، سعی کنید فضایی گرم و صمیمی برای مهمان خود ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که مهم‌ترین چیز این است که از حضور مهمان خود لذت ببرید و اضطراب تمیز کردن خانه را نداشته باشید.

در اینجا چند نکته دیگر برای پذیرایی از مهمان سرزده آورده شده است: اگر مهمان شما کودک دارد، اسباب‌بازی یا کتاب برای او تهیه کنید. اگر مهمان شما از راه دور آمده است، به او پیشنهاد دهید که شب را در خانه شما بماند. اگر مهمان شما به غذای خاصی حساسیت دارد، از قبل از او بپرسید و برای او غذای مناسب تهیه کنید. با کمی برنامه‌ریزی و خلاقیت می‌توانید به راحتی از مهمان سرزده خود پذیرایی کنید و خاطره‌ای خوش برای او بسازید. 

  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.