توالت فرنگی دیواری راحتی و بهداشت در فضای کوچک

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

وال هنگ (wall hung toilet) یا توالت فرنگی دیواری، نوعی توالت است که به جای قرار گرفتن روی زمین، به دیوار نصب می‌شود. این نوع توالت مزایای زیادی از جمله زیبایی ظاهری، سهولت نظافت و صرفه‌جویی در فضا را ارائه می‌دهد.

در طراحی و ساختمان‌دهی به فضاهای کوچک، مانند حمام‌ها و توالت‌های عمومی، استفاده از توالت دیواری (والهنگ) یکی از گزینه‌های مناسب می‌باشد. توالت دیواری یک سیستم بهداشتی است که به دیوار نصب می‌شود و فضای بیشتری را در اطراف خود ایجاد می‌کند. در این مقاله، به معرفی توالت دیواری، مزایا و فواید آن، و نکات مهم در استفاده از آن پرداخته خواهد شد.

معرفی توالت دیواری (والهنگ)

توالت دیواری یک سیستم بهداشتی است که به دیوار نصب می‌شود و به دلیل طراحی خاص و کاربردی خود، در فضاهای کوچک بسیار مناسب است. این نوع توالت از جداکننده‌های دیواری استفاده می‌کند تا فضای بیشتری در اطراف خود ایجاد کند و به کاربران امکان استفاده راحت و بهداشتی را بدهد.

فرنگی دیواری

فواید توالت فرنگی دیواری

استفاده از توالت دیواری دارای فواید بسیاری است. برخی از این فواید عبارتند از:

  • صرفه‌جویی در فضا

توالت دیواری با نصب به دیوار، فضای بیشتری در اطراف خود ایجاد می‌کند. این امر در فضاهای کوچک بسیار حائز اهمیت است و به کاربران اجازه می‌دهد بیشتر از فضای دسترسی بهره‌مند شوند.

  • بهبود بهداشت عمومی

از آنجایی که توالت دیواری به دیوار نصب می‌شود و زیر آن فضای بازی وجود دارد، تمیز نگه‌داشتن این نوع توالت بسیار آسان است و به بهبود بهداشت عمومی کمک می‌کند. همچنین، این نوع توالت معمولاً دارای سیستم‌های خودشوینده است که بهبود بهداشتی را بیشتر می‌کند.

  • استحکام و دوام بالا

توالت دیواری با استفاده از جداکننده‌های دیواری و جزئیات ساخت قوی، استحکام و دوام بالایی دارد. این موضوع باعث می‌شود توالت دیواری به مدت طولانی استفاده شود و نیاز به تعمیرات و تغییرات کمتری داشته باشد.

  • طراحی زیبا و مدرن

توالت دیواری با طراحی خاص و مدرن خود، به دکوراسیون فضا زیبایی می‌بخشد. این نوع توالت‌ها در انواع رنگ‌ها و طرح‌های مختلف قابل تهیه است و به فضای کوچکی که در آن نصب می‌شوند، جذابیت و شکوه می‌بخشند.

  • سهولت نظافت:

فضای زیر توالت آزاد است و به راحتی می‌توان آن را تمیز کرد. با نصب این نوع توالت فرنگی، دیگر نیازی به لوله‌های زشت و جاگیر روی زمین نیست و فضای بیشتری برای تمیز کردن و جابجایی خواهید داشت. تمیز کردن کف زیر وال هنگ بسیار آسان‌تر از تمیز کردن دور توالت فرنگی‌های سنتی است.

  • بهداشت بیشتر:

از آنجایی که هیچ لوله یا اتصالی روی زمین وجود ندارد، احتمال تجمع آلودگی و میکروب در زیر وال هنگ کمتر است.

  • نصب در ارتفاع دلخواه: 

یکی از مزیت های توالت فرنگی دیواری نصب در ارتفاع دلخواه است. بدین منظور استفاده این محصول در کودکستان ها در ارتفاع پایین، بدلیل استفاده راحت تره کودکان بسیار توصیه می شود. البته این نکته را در نظر بگیرید که از قبل باید لوله فضلاب و اتصالات دیگر را نیز در ارتفاع پایین تعبیه نمایید.

 

لوازمی که نباید داخل کابینت ظرفشویی قرار داد

والهنگ

معایب وال هنگ

 قیمت بالا: وال هنگ‌ها به طور کلی گران‌تر از توالت‌های زمینی و یا حتی فرنگی های زمینی هستند.

 نصب پیچیده‌تر: نصب وال هنگ به تخصص و مهارت بیشتری نیاز دارد. حتما از یک متخصص برای نصب کمک بگیرید تا احتمال نشتی و آسیب به دیوار را به صفر برسانید.

 فضای اشغال شده در پشت دیوار: برای نصب وال هنگ، باید فضایی در پشت دیوار برای فریم و لوله‌ها وجود داشته باشد. بدین منظور قبل از تهیه والهنگ حتما فضای نصب را در نظر بگیرید.

 احتمال نشت آب: در صورت عدم نصب صحیح، ممکن است وال هنگ دچار نشت آب شود.

نکات مهم در هنگام خرید والهنگ 

حفظ نظافت: تمیز نگه‌داشتن توالت دیواری بسیار مهم است. باید به منظور جلوگیری از رسوبات و لکه‌های ناخواسته، به صورت منظم و مرتب آن را تمیز کنید.

 نوع فلاش تانک: البته این نکته را هم باید بدانید که برای نصب فلاش تانک برای این مدل از توالت فرنگی ها نمی توان از فلاش تانک های معمولی استفاده کرد، بلکه باید فلاش تانک توکار برای والهنگ ها انتخاب شود. استفاده از فلاش تانک‌های دو حالته می‌توانند در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

 فضای موجود: قبل از خرید، فضای مورد نظر برای نصب وال هنگ را به دقت اندازه بگیرید. 

 ارتفاع نصب: ارتفاع نصب وال هنگ باید متناسب با قد افراد استفاده کننده باشد.

 برند و گارانتی: از برندهای معتبر و دارای گارانتی خرید کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید از خدمات پس از فروش آن استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

توالت دیواری با راحتی، بهداشت، و استفاده بهینه از فضا، یک گزینه عالی برای فضاهای کوچک است. با رعایت نکات استفاده و نگهداری، می‌توانید از این سیستم بهداشتی مدرن بهره‌برداری کنید. توالت دیواری، راحتی و بهداشت در فضای کوچک را برای شما فراهم می‌کند.

 

همه چیز درباره کابین سونا و جکوزی

 

 

 

 

  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.