شیر روگازی دستیار وفادار در آشپزخانه

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مقدمه

آشپزخانه به عنوان قلب هر منزل شناخته می‌شود و وجود ابزارهای کمکی نظیر شیرآلات، اهمیت بسیاری در حفظ نظم و بهداشت دارد. در این مقاله، به اهمیت و نقش اساسی شیرروگازی ( شیر قبلنه پرکن) در آشپزخانه خواهیم پرداخت. 

خرید-شیر-روگازی

با داشتن یک شیرظرفشویی کارآمد، فضای کاری در آشپزخانه شما به شدت تقویت می‌شود. این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا با راحتی و سرعت وظایف روزانه را انجام دهید.در همه آشپزخانه ها وجود شیرظرفشویی به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده. شیرآلاتی که روی سینک ظرفشویی نصب می شوند و در امر شستشو و پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرند. انسان همیشه به دنبال راهی برای راحتی و آسایش در زندگی است.

طراحی شیرهای روگازی یا به اصطلاح قبلمه پرکن نیز یکی از این موارد است. در هنگام پخت و پز همیشه نیاز است تا قبلمه یا کتری را پر کنید. در آشپزخانه های صنعتی و یا در منازل پر جمعیت، مخصوصا اگر فاصله اجاق گاز از سینک ظرفشویی زیاد باشد، حمل قابلمه پرآب که سنگین شده کاری دشوار است و در دراز مدت به بدن آسیب می رساند. بهترین کار این است که قابلمه روی اجاق گاز باشد و همان جا پرشود.

شیر روگازی یا شیر قابلمه پر کن به حالت بازویی طراحی شده اند و می توانند تمام سطح اجاق شما را پوشش دهند. اگر هم به آن نیازی نداشته باشید به سمت دیوار جمع می شود تا فضای کمی را اشغال کند.

مناسب چه آشپزخانه های است؟

شیرهای روگازی بیشتر مخصوص کسانی است که پخت و پز زیاد در حجم زیاد انجام می دهند. شیر های روگازی را هر فردی در آشپزخانه خود می تواند نصب کند ولی مطمئنا بیشتر مناسب خانواده های پر جمعیت و آشپزخانه های صنعتی است که در حجم بالا آشپزی می کنند.

نصب شیر روگازی

برای نصب شیرهای روگازی باید از قبل اقدام به لوله کشی توکار نمایید. اکثر شیرهای روگازی نیاز به یک لوله آب برای نصب دارند. فاصله لوله کشی از سطح زمین بسیار مهم است، زیرا اگر در فاصله حیح نصب نشوند عملکرد شیر دچارمختل می شود. مواردی که باید برای تعیین این ارتفاع درنظر بگیرید ارتفاع اجاق گاز و فاصله بین هود و اجاق گاز. شیر روگازی بین اجاق گاز و هود نصب می شود. شیر روگازی باید تا حدی از اجاق فاصله داشته باشد که برای قبلمه های بلند براحتی قابل استفاده باشد.

 

نصب شیر روگازی

طراحی شیر روگازی

طراحی شیرهای روگازی به گونه است که تمام سطح اجاق را پوشش دهد. شیرهای روگازی حالت بازویی دارند و براحتی روی سطح اجاق حرکت می کنند. شیرهای قابلمه پرکن در طراحی های مختلف فلت، گرد و کلاسیک برای همه آشپزخانه ها در بازار موجود می باشد. تنوع رنگی شیرهای روگازی باعث شده تا نصب آن علاوه بر کاربردهایی که دارد به زیبایی آشپزخانه بیافزاید. شیرهای قبلمه پر کن از دو قسمت دارای اهرم برای باز و بسته کردن آب می باشند. پخش خروجی آب درای فلوتر برای تنظیم فشار آب می باشد.

مزایای شیر قابلمه پرکن

سرعت عمل بالا هنگام آشپزی

با وجود شیرهای قبلمه پرکن رفت و آمد شما در آشپزخانه به هنگام آشپزی کمتر می شود.

کمک به حفظ سلامت بدن

وجود شیرهای روگازی در آشپزخانه به حفظ سلامت بدن کمک می کند. با وجود آن دیگر نیاز به حمل قابلمه های سنگین ندارید و آسیبی به ستون قفرات شما وارد نمی شود.

نصب آسان 

نصب شیر های روگازی کار پیچیده ای نیست. اگر از قبل لوله کشی بالای اجاق گاز انجام شده باشد، براحتی می توانید شیر روگازی خود را به کمک یک آچار نصب کنید.

معایب شیر قبلمه پرکن

هزینه نصب بالا

اگر از قبل هنگام لوله کشی آب ساختمان برای شیر روگازی لوله آب در نظر گرفته باشید به راحتی می توانید ان را نصب کنید. در غیر این صورت لوله کشی در بالای اجاق گاز آن هم به صورت توکار، کاری پر هزینه خواهد بود.

نظافت

بدلیل اینکه شیرهای قبلمه پرکن روی اجاق گاز نصب می شوند، هنگام آشپزی ذرات غذا مخصوصا روغن روی آن می چسبد. تمیز کردن شیر روگازی بعد از هر بار آشپزی توصیه می شود. لکی که تازه ایجاد شده باشد راحت تر پاک می شود.

نشتی

خرابی در شیرآلات امری بدیهی است که ممکن است برای همه شیرآلات اتفاق بیفتند. اگر نشتی در شیرظرفشویی اتفاق بیفتند ذرات آب درون سینک ظرفشویی میریزد ولی در شیر روگازی اگر نشتی اتفاق بیفتد، احتمال خرابی و خطر وجود دارد. ریزش آب روی اجاق و کف آشپزخانه مخصوصا اگر منزل نباشید خسارت زیادی را به بار میاورد.

خرید شیر روگازی

با توجه به موارد گفته شده می توانید انتخاب کنید که شیر روگازی مناسب آشپزخانه شما هست یا خیر. اگر زمان زیادی را در آشپزخانه می گذرانید و پخت و پز را در حجم بالا انجام می دهید، بهتر است برای حفظ سلامتی خود اقدام به خرید نمایید. ولی حتما در خرید خود دقت کنید تا بهترین شیر روگازی را با توجه به نیاز خود تهیه نمایید.

قیمت شیرهای روگازی همانند سایر کالا ها به برند، شرکت تولیدکننده، متریال استفاده شده، کیفیت مواد و کیفیت ساخت بستگی دارد. حتما شیرهای روگازی استاندارد را از مراکز معتبر خریداری کنید.

شرکت شیرآلات قهرمان که نام آشنای همگان است اقدام به تولید شیر روگازی در رنگ های مختلف کرده است.

فروشگاه اینترنتی ابزارینا نماینده رسمی فروش شیرآلات قهرمان به صورت حضوری و اینترنتی امکان خرید شیرآلات قهرمان را برای شما فراهم کرده است.

  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.