فلاش تانک لوله پنهان

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مقدمه

فلاش تانک توالت یکی از عناصر اصلی تجهیزات بهداشتی در خانه‌ها و ادارات است و در بهره‌وری و بهداشت سرویس بهداشتی نقش مهمی دارد.
فلاش تانک توالت یک قسمت اساسی از تجهیزات توالت است که در انجام فرآیند شستشوی توالت نقش دارد. این تانک حاوی مقدار زیادی آب است که با فشار ایجاد شده توسط فلاش تانک، به توالت سرریز می‌شود. این فرآیند به تخلیه مواد فضولات به لوله فاضلاب کمک می‌کند.

ویژگی‌ها و عملکرد فلاش تانک شامل موارد زیر می‌شود:

حجم آب
فلاش تانک ها معمولاً حاوی حجم آب مشخصی است که به اندازه کافی برای شستشوی توالت کافی باشد. برخی از مدل‌ها دارای گزینه‌های دو حالته برای آب کم و زیاد تر است. این مزیت باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود. فلاش تانک هایی که در بازار موجود هستند، کمترین مقدارحجمی که تخلیه می کنند ۲ لیتر و بیشترین حجم ۱۲ لیتر می باشد. کمترین و بیشترین حجم آب در برند های مختلف متفاوت است.

ابعاد و طراحی
فلاش تانک ها با توجه به حجم آب مصرفی در سایز های مختلف تولید می شوند. همچنین تنوع رنگی و نقش و طرح های متنوع روی فلاش تانک ها جلوه زیبایی به سرویس بهداشتی می بخشد.

نصب و تعمیر آسان
اکثر فلاش تانک‌های توالت به راحتی نصب و تعمیر می‌شوند. قطعات قابل تعویض و دسترسی به تانک برای تعمیرات مختلف از ویژگی‌های این تجهیزات می‌باشد. از جمله مشکلاتی که ممکن است برای فلاش تانک ها ایجاد شود، سرریز کردن آب از بالای فلاش تانک و یا چکه کردن آب از کاسه توالت است. برای خرید قطعات فلاش تانک کلیک کنید.

دکمه ای یا طنابی
برای تخلیه آب از فلاش تانک هم دکمه و هم طناب روی آن ها تعبیه شده است. هر سازنده با توجه به مدل محصول خود از طناب یا دکمه یا ترکیبی از هر دو استفاده می کند.

روکار یا توکار
فلاش تانک های اولیه همه بصورت روکار تولید می شدند. این فلاش تانک ها بالای سنگ توالت در یک ارتفاع معین نصب می شوند و یک لوله از آن به سمت سنگ توالت روی دیوار برای انتقال جریان آب قرار می گیرد.
در فلاش تانک های توکار تمام اتصالات و مخزن درون دیوار قرار می گیرد و فقط دکمه فلاش تانک است که قابل مشاهده می باشد.

فلاش تانک لوله پنهان

کاسپین فلاش تانک لوله پنهان

 

سطل زباله هوشمند

طراحی جدید از فلاش تانک ها انجام شده با نام فلاش تانک لوله پنهان. این فلاش تانک ها همانند فلاش تانک های روکار روی دیوار نصب می شوند و قابل مشاهده می باشند. تنها تفاوت آن این است که لوله از داخل دیوار نصب و پنهان شده است. شرکت ایمن آب فلاش تانک لوله پنهان با نام  کاسپین را تولید و روانه باز کرده است. تنوع رنگی در فلاش تانک های لوله پنهان وجود دارد. برای خرید فلاش تانک لوله پنهان ایمن آب مدل کاسپین کلیک کنید.

نصب فلاش تانک لوله پنهان

اگر فلاش تانک های روکار معمولی را خریداری کرده باشید به راحتی می توانید آن را جایگزین فلاش تانک قبلی کنید. ولی اگر اقدام به خرید فلاش تانک لوله پنهان کرده باشید باید لوله از داخل دیوار عبور کند که این مستلزم لوله کشی درون دیوار هنگام ساخت ساختمان و یا خرابی و هزینه در ساختمان فعلی است.

مراحل نصب

  • عمق مورد نیاز جهت قرار گرفتن لوله ها ۱۲ سانتیمتر می باشد.
  • کاسه توالت باید به نحوی نصب شود تا لوله ال در پشت تیغه دیوار قرار بگیرد.
  • در صورت نیاز با استفاده از لوله صاف کوتاه موجود در بسته و برش آن به اندازه کافی فاصله ایجاد شدهتا کاسه بهداتی را جبران نمایید.
  • برای اطمینان از آببندی اتصالات میتوان از چسب مزدا استفاده کرد.
  • ارتفاع بهینه جهت بالاترین راندمان فلاش تانک ۱۳۰ سانتی متر از سطح کاشی تا زیر بدنه فلاش تانک می باشد.
  • در مرحله بعد باید دیوار کشی و کاشی کاری به نحوی که اتصالات در داخل دیوار قرار بگیرد تکمیل گردد.
  • سپس شابلون روی لوله قرار گرفته و اضافات لوله با اره آهن بر برش داده می شود.
  • واشر قرمز رنگ (فیگسچر) در محل مورد نظر بین لوله و فلاش تانک قرار می گیرد. دقت کنید واشر پشت و رو نشود.
  • فلاش تانک را روی آن قرار دهید و به کمک یک خودکار یا ماژیک جای پیچ های ان رو دیوار را علامت بزنید.
  • به کمک دریل نقاط علامت زده روی دیوار را سوراخ کنید.
  • حتما قطعه قرمز رنگ (فیکسچر) را از محل اتصال خراج کنید.
  • و در آخر فلاش تانک را روی پایه نصب شده روی دیوار قرار دهید.

در ویوئو زیر می توانید آموزش نصب فلاش تانک ایمن آب با بسته لوله پنهان را مشاهده بفرمایید.

 

مزایا و معایب سینک آبشاری

 

مزایا فلاش تانک لوله پنهان

نظافت راحت تر

بدلیل قرار گرفتن لوله درون دیوار، براحتی می توان دیوار سرویس بهداشتی را تمیز کرد. در صورتی که در صورت وجود لوله، تمیز کردن آلودگی روی لوله به خصوص کنار و پشت آن که منبع آلودگی است، کاری دشوار است.

دوام بیشتر

بدلیل قرار گرفتن لوله درون دیوار احتما آسیب و شستگی لوله وجود ندارد.

جلوه بصری دیوار

بدلیل قرار گرفتن لوله در دل دیوار، نمای ظاهری دیوار یکدست می شود.

در دسترس بودن قطعات

در صورت خرابی قطعات فلاش تانک اعم از شناور، پمپ و یا حتی بسته لوله پنهان، نگران نباشید. شرکت سلزنده این قطعات را به طور جداگانه به بازار عرضه کرده است.

معایب فلاش تانک لوله پنهان

هزینه نصب بالا

اگر از قبل، هنگام لوله کشی سرویس بهداشتی، لوله فلاش تانک را درون دیوار تعبیه کرده باشید، براحتی می توانید این مدل از فلاش تانک را نصب کنید. ولی اگر فلاش تانک لوله پنهان را با وجو لولکشی قدیمی خریداری کرده اید، ملزم به پرداخت هزینه برای لوله کشی درون دیوار خواهید بود.

عدم امکان جابجایی

بدلیل قرار گرفتن لوله درون دیوار دقت کنید تا ارتفاع مناسب برای نصب فلاش تانک را رعایت کنید. چراکه بعد از دیوار کشی و کاشی کاری امکان تغییر ارتفاع، کاری پر هزینه خواهد بود. ارتفاع مناسب باعث بالا رفتن راندمان فلاش تانک می شود.

 

  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.