موارد استفاده از فوم لوله

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

فوم لوله چیست؟

فوم های لوله معمولاً از موادی مانند فوم پلی‌اتیلن، فوم فنولیک، یا فیبرگلاس تشکیل شده‌اند. این لوله‌ها به صورت قطعات آماده یا در شکل رول برای نصب راحت در دسترس هستند. فوم های لوله در ضخامت و رنگ های مختلف و عمدتا در دونوع پلی اتیلن و الاستومری تولید می شوند. ضخامت فوم های لوله تولید شده بین ۱۲ تا ۶۳ میلیمتر می باشد.

کاربرد فوم لوله

فوم لوله همان طور که از نامش بر می آید، باید در مواردی مصرف شود که مرتبط به لوله است. ولی فوم های لوله بخاطر تنوع در طرح و اندازه و رنگ کاربرد های متعدد دیگری نیز دارند. در ذیل به بررسی برخی از موارد استفاده از فوم لوله می پردازیم.

خرید-کنید-فوم-لوله

نصب روی لوله های ساختمانی

عایق حرارتی

فوم لوله در اصل ابزاری است تا جلوی انتقال حرارت را از داخل لوله به محیط خارجی یا برعکس، جلو گیری کنند. این نوع لوله‌ها در ساختمان‌ها، صنایع، و سیستم‌های گرمایش و سرمایش استفاده می‌شوند. مزایای لوله‌های عایق حرارتی شامل:

حفاظت از انتقال حرارت:

لوله‌های عایق حرارتی باعث محافظت از انتقال حرارت به محیط خارجی یا از محیط خارجی به داخل لوله می‌شوند. این ویژگی به بهبود کارایی سیستم‌های گرمایش و سرمایش کمک می‌کند.

صرفه‌جویی در انرژی:

با کاهش انتقال حرارت از لوله‌ها، نیاز به انرژی برای حفظ دمای داخل لوله یا جلوگیری از گرما یا سرما به داخل لوله کاهش می‌یابد. این موضوع به صرفه‌جویی در مصرف انرژی منجر می‌شود

طول عمر بیشتر:

فوم های لوله، لوله را از شرایط محیطی آسیب‌زا محافظت کند و به طول عمر طولانی‌تر لوله کمک کند. از مزیت های استفاده از فوم لوله، محافظت در برابر رطوبت است و از زنگ زدگی لوله های آهنی جلوگیری می کند. در برابر باران های اسیدی بسیار مقاوم است. تا حدودی در برابر حرارت مقاوم است. همچنین در صورت برخورد شی با آن نسبت ضربه مقاوم است.

عایق صوتی:

در آپارتمان ها می توان از فوم لوله برای جلوگیری از پخش صدا در لوله های آب و یا فاضلاب کمک گرفت . 

 

تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی

فضای مرتبط با کودکان

کاربرد-انواع-فوم-لوله

 

حفظ ایمنی کودکان یک اولویت اساسی است. کودکان از زمانی که به راه می افتند خطر در کمین آن هاست. والدین با ایمن کردن محیط به کودک در این امر کمک می کنند. پوشاندن لبه های تیز و کنج ها، پایه ها و دسته های مبل که جنس سفت و سختی دارند از موارد انجام ایمن سازی می باشد.

فوم لوله جزو ابزارهایی است که می توان در ایمن سازی از آن استفاده کرد. همچنین والدینی که فرزندان کوچک خود را به مهدکودک می فرستند، انتظار محیطی ایمن را دارند. مهدکودک ها، خانه های بازی، پارک ها و شهربازی ها می توانند در عین اینکه فضایی شاد و آموزشی برای کودکان ایجاد کنند، دارای نقاط خطرناک و ناایمن باشند.
فوم لوله یکی از ابزارهایی است که میتوان به کمک آن به ایمن سازی محیط پرداخت تا محیطی امن برای آموزش کودکان فراهم کرد. فوم لوله در اندازه های مختلف تولید میشود. و به دلیل بافت نرم و منعطفی که دارد برای ایمن سازی محیط کودکان بسیار مناسب است.

 

ایمنی با فوم لوله

 

به کمک آن میتوان نقاط کنج، پایه های میز، نرده راه پله ونقاط خطرناک دیگر را پوشاند تا اگر به طور اتفاقی کودکی به این نقاط برخورد داشت، آسیبی به آن وارد نشود. همچنین فوم های لوله با رنگ های متنوع و شاد تولید می شوند. این تنوع رنگی علاوه بر ایمن سازی محیط، محیط بازی کودکان را جذاب تر و شاد می کند.

ایمن سازی لوله های داربست در پیاده رو ها

داربست-فلزی

از فوم های لوله علاوه بر ایمن سازی محیط کودکان می توان پیاده رو ها را نیز ایمن کرد. نصب داربست به دلیل کارهای راه سازی و یا ساختمانی در هر کوچه و خیابان دیده می شوند. احتمال برخورد افراد بویژه سالمندان و کودکان و آسیب رساندن به آن ها با این داربست ها به طور ناخواسته اتفاق می افتد و شاید شاهد این اتفاق بوده باشید. استفاده از فوم های لوله برای ایمن سازی این داربست ها بسیار مناسب است. با نرم شدن سطح داربست ها در صورت برخورد با آن نیز احتمال آسیب جدی به صفر می رسد.

کاردستی

اگر جزو افراد با ذوق و هنرمند هستید می توانید از فوم های لوله برای درست کردن انواع کاردستی ها استفاده کنید. چرا که در سایزها، مدل ها و رنگ های مختلف در بازار موجود می باشد. قیمت کم و سبک بودن فوم های لوله از دیگر مزیت های آن است که باعث می شود به هنگام خلق یک اثر هنری از آن استفاده کنید.

مزایای فوم های لوله

نصب آسان: فوم های لوله دارای شکاف در پهلوی خود هستند. نصب فوم لوله بدین صورت است که فوم را از برشی که در کنار آن وجود دارد باز کرده و دور لوله قرار می دهیم.

انعطاف پذیری بالا: بافت نرم و منعطف فوم لوله باعث شده تا محدودیت نصب نداشته باشد و به راحتی در اکثر موارد مورد استفاده قرار گیرد.

هزینه کم: با توجه به کاربردهای متنوعی که فوم لوله دارد هزینه خیلی کمی بابت آن پرداخت می شود.

غیر سمی: مواد تشکیل دهنده آن غیر سمی است و هیچ آسیبی به انسان و محیط زیست وارد نمی کند.

حمل ونقل آسان: وزن سبک و خاصیت انعطاف پذیری فوم های لوله باعث حمل و نقل آسان آن شده است.

قابل بازیافت: فوم های لوله را می توان بازیافت کرد که این خود کمک به حفظ محیط زیست می کند.

فوم لوله را از کجا بخریم؟

با توجه به کاربرد های که گفته شد، فوم لوله را می توانید هم از فروشگاه های مربوط به لوله و اتصالات ساختمانی خرید کنید و هم از خرازی ها و لوازم التحریرها. اگر امکان خرید حضوری برایتان سخت است می توانید براحتی فوم لوله را از سایت ابزارینا سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.