چگونه کابینت مناسب سرویس بهداشتی انتخاب کنیم؟

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

مقدمه

کابینت سرویس بهداشتی یک جزء ضروری است که هم در حمام است و هم در سرویس قابل استفاده است. هنگامی که وسایل شما در سرویس سازماندهی شده باشد، سرعت بخشیدن به کارها بسیار ساده تر است. مزایای کابینت سرویس بهداشتی را نمی توان در ایجاد یک فضای حمام منظم و جذاب از نظر بصری نادیده گرفت چراکه طیف گسترده ای از مزیت ها را ارائه می دهند و آنها را به یک عنصر ضروری در هر پروژه بازسازی یا بازسازی حمام تبدیل می کنند. کابینت‌های حمام از ارائه فضای نگهداری کافی برای لوازم آرایشی و حوله‌ها گرفته تا افزودن ظرافت به زیبایی کلی، هم اهداف عملی و هم زیبایی دارند.

چگونه کابینت مناسب سرویس بهداشتی انتخاب کنیم؟

عواملی که باید در هنگام خرید کابینت حمام/ سرویس بهداشتی در نظر گرفته شود:

  1. اندازه

اندازه کابینت اولین عاملی است که باید به آن توجه کرد، اما هنگامی که در جستجوی یافتن یک کابینت هستید، گزینه های بی شماری را خواهید یافت. و از آنجایی که کابینت های حمام دارای مجموعه ای از اندازه ها، رنگ ها و سبک ها هستند، اگر ابعاد دقیق حمام خود را ندانید، تعیین اندازه کابینت مناسب آسان نیست.

  1. مواد

دوام متریالی که برای کابینت روشویی انتخاب می کنید از اهمیت بالایی برخوردار است. کابینت های روشویی معمولا در محیط های مرطوب قرار می گیرند. کابین انتخابی شما باید بتواند سال ها در این پس زمینه سخت دوام بیاورد. از رایج ترین مواد عبارتند از چوب، ام دی اف (تخته فیبر با چگالی متوسط)، فلز و … هستند.

تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی

اگر محیط حمام شما کاملاً مساعد است، می توانید یک کابینت چوبی را انتخاب کنید. فقط مطمئن شوید که چوب به درستی محافظ زده شده است. همچنین جنس لولای اتصال کابینت از اهمیت بالایی برخوردار است در صورت پایین بودن کیفیت در محیط مرطوب زنگ میزنند.

  1. زیبایی شناسی

هنگامی که حمام خود را بازسازی می کنید یا حمام جدیدی می سازید، فضای نگهداری وسایل اغلب به ترتیب اهمیت از زیبایی شناسی عقب می افتد. تنها زمانی که فرآیند بازسازی تمام شد، متوجه می شوید که یک کابینت دیواری ممکن است وسیله ارزشمندی بوده باشد که خوشبختانه هیچ وقت برای اضافه کردن آن دیر نیست. از آنجایی که کابینت  یک عنصر بصری در سرویس بهداشتی شما است، اطمینان حاصل کنید که کابینت خریداری شده با زیبایی آن مطابقت کامل دارد.

  1. ذخیره سازی

کابینت های حمام یک راه حل ماندگار برای نگهداری وسایل به شما ارائه می دهند و هنگامی که کابینتی با کشوهای دارای محفظه انتخاب می کنید، یک راه حل اضافی برای نگه داری لوازم در اختیار شما قرار می دهند. با این حال، باید آنچه را که واقعاً در حمام خود استفاده می کنید، در نظر بگیرید. تنها در این صورت می توانید میزان فضای ذخیره سازی مورد نیاز خود را تعیین کنید.

تمام اقلامی که در حمام شما باقی مانده اند را فهرست کنید. همه چیز را طوری سازماندهی کنید که آنها را در دسترس داشته باشید. اکنون تصویر واضحی از میزان فضای مورد نیاز خود دریافت خواهید کرد. با اضافه کردن ۲۵٪ فضای بیشتر از آنچه فکر می‌کنید نیاز دارید، آن را ایمن بازی کنید. سپس کابینتی بخرید که فضای ذخیره سازی مورد نیاز شما را فراهم کند.

  1. قیمت

آخرین و مهمترین گزینه، بودجه در نظر گرفته شده است اگر یک کابینت با ویژگی های اضافی مانند آینه، روشنایی LED و پریز برق باشد، گران قیمت خواهد بود.

روش موثر کاهش مصرف آب در خانه

کابینت را بر اساس اندازه حمام باید در کجا قرار دهید؟

موقعیت کابینت برای ظاهر و احساس کلی حمام از اهمیت بالایی برخوردار است. به موانع احتمالی باید توجه شده و بهترین مکان را برای کابینت جدید خود تعیین شود. ابعاد حمام خود را به درستی اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید که اندازه، شکل و سبک کابینتی که خریداری می کنید به طور طبیعی با محیط اطراف آن مطابقت دارد. کابینت را در جایی قرار دهید که با جریان طبیعی ترافیک حمام تداخل نداشته باشد.

مهم ترین نکاتی که باید در هنگام تعیین جای کابینت حمام در نظر بگیرید عبارتند از:

توالت: آیا کابینت خود را در جلو، پشت یا کنار توالت می خواهید؟ آیا هنگام تلاش برای استفاده از توالت به کابینت برخورد خواهید کرد؟

چرخش درب: اگر درب حمام شما به سمت داخل می چرخد (بیشتر درها) و به کابینت برخورد می کند، این می تواند آزاردهنده باشد. و این یک راه حل ذخیره سازی ناکارآمد است.

واحد دوش: آیا دوش شما در دارد نه پرده؟ قبل از قرار دادن کابینت خود، چرخش درب دوش را در نظر بگیرید.

جریان ترافیک: مطمئن شوید که کابینت شما گشت و گذار در تمام قسمت های حمام شما – به ویژه حمام و محفظه دوش – را آسان می کند. اگر دائما نگران برخورد با کابینت خود باشید و سعی کنید از چیز دیگری اجتناب کنید، ناامید خواهید شد.

سیستم گرمایش از کف ( اجرای لوله کشی)

انواع مختلف کابینت حمام

کابینت دیواری 

کابینت های دیواری نوعی از کابینت هستند که به دیوار متصل می شوند که فضای زیادی را در کف حمام آزاد می کنند و می تواند برای ایجاد فضای بیشتر در حمام استفاده شود. همچنین به راحتی فضای زیر کابین قابل تمیز کردن می شود.

چگونه کابینت مناسب سرویس بهداشتی انتخاب کنیم؟

کابینت آینه ای

یک کابینت آینه ای دو هدف دارد، این در حالی که به عنوان آینه حمام شما عمل می کند و فضای ذخیره سازی را برای شما فراهم می کند. بسیاری از کابینت های آینه ای نیز با برخی از گزینه های روشنایی عرضه می شوند. اگر هدف صرفه جویی در فضا است از شلوغی های اطراف باید اجتناب کرد.

چگونه کابینت مناسب سرویس بهداشتی انتخاب کنیم؟

کابینت حمام بلند

اگر به دنبال یک راه حل کاربردی برای ذخیره سازی هستید، کابینت با ارتفاع بلند  فضای ذخیره سازی زیادی را در اختیار شما قرار می دهد و باعث صرفه جویی در فضا می شود. این کابینت همچنین به شما این امکان را می دهد که لوازم حمام مختلف را دور از چشم نگه دارید و در عین حال طراحی حمام خود را حفظ کنید.

کابینت حمام گوشه ای

شکل کابینت حمام گوشه ای به این معنی است که می توانید از هر متر مربع از فضای گوشه حمام خود برای ایجاد یک فضای ذخیره سازی اضافی استفاده کنید. این کابینت حمام مستقل یا دیواری نه تنها فضای ذخیره سازی را افزایش می دهد، بلکه زیبایی حمام شما را نیز افزایش می دهد.

چگونه کابینت مناسب سرویس بهداشتی انتخاب کنیم؟
  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.