تعمیر سوپاپ شیر حمام

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

شیرآلات حمام یکی از اجزای اساسی هر حمام مدرن می‌باشند. این ابزارها نه تنها جهت تنظیم جریان آب در حمام مورد استفاده قرار می‌گیرند بلکه تأثیر زیبایی و کارایی بالایی در دکوراسیون حمام دارند. از شیرآلات ساده تا مدل‌های هوشمند، انتخاب شیرآلات حمام می‌تواند تجربه حمام شما را بهبود بخشد. در این مقاله، به معرفی انواع شیرآلات حمام و نکاتی برای انتخاب،نگهداری و تعمیرآنها می‌پردازیم. ابتدا از جنس و کیفیت ساخت شیرآلات اطمینان حاصل کنید تا ماندگاری و عمر طولانی را تضمین کنید.

نگهداری وتعمیرات شیرآلات حمام

با نگهداری و مراقبت می توان عمر مفید شیرآلات را افزایش داد. با رعایت نکات زیر می توانید از هزینه های گزاف تعویض کامل شیر حمام دوری کرد. 

  • تمیزی منظم: یکی از مواردی که به مرور زمان باعث کاهش عملکرد درست شیرآلات حمام  می شود، رسوبات آب است. بدین منظور می توانید را به طور منظم تمیز کنید تا از رسوبات آبی جلوگیری شود. بهترین ماده ای که می توان برای پاک کردن رسوبات بکار برد، سرکه می باشد. سرکه بدلیل خاصیت رسوب زدایی که دارد، بهترین گزینه برای این کار می باشد. کافیست قسمتی که رسوب بسته در درون سرکه قرار دهید. بعد از گذشت چند ساعت (بسته به میزان رسوب) شیرآلات را با آب بشویید و خشک نمایید. 
  • عدم استفاده از مواد شوینده اسیدی: برای شستشوی شیرآلات به هیچ عنوان از شوینده های اسیدی مانند جرمگیر استفاده نکنید. این کار باعث تغییر رنگ شیرآلات و از بین رفتن آبکاری آن می شود. در این مورد باید تنه شیرآلات دوباره آبکاری شود. آبکاری در منزل امکان پذیر نیست و حتما باید در کارگاه انجام شود.
  • تعمیر به موقع: هر گونه نشتی یا مشکل در شیرآلات را سریعاً تعمیر کنید تا مصرف آب را کاهش دهید و از خرابی‌های بیشتر جلوگیری کنید.
  • استفاده از متخصص: برای تعمیرات پیچیده‌تر، به یک تعمیرکار متخصص اعتماد کنید تا مشکلات به درستی حل شوند. بدین منظور حتما از برندهای معتبر خرید کنید که دارای ضمانت و خدمات پس از فروش هستند.

خرابی شیر حمام

یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است بیفتد، خراب شدن شیر حمام است. حال تصور کنید که این خرابی به سرعت قابل تعمیر نباشد. در ادامه با رایج ترین مشکلاتی که ممکن است برای شیرآلات حمام اتفاق بیفتد و نحوه تعمیر آن بیشتر آشنا می شویم.

خرابی تنه شیر

ممکن است بدلیل استفاده از مواد شوینده اسیدی مانند جرمگیر آبکاری تنه شیر از بین برود و ظاهر بدی پیدا کند. خرابی آبکاری بدنه مشکلی در کارکرد شیر ایجاد نمیکند و فقط ظاهر بدی به آن می بخشد. در مورد هر زمان که حتیاج به حمام ندارید می توانید قطعات داخلی را از تنه جدا کنید و به مراکزی که آبکاری انجام می دهند مراجعه نمایید.

نکته: گاهی شستشوی کف و دیواره حمام با جرمگیر نیز باعث از بین رفتن آبکاری شیرآلات می شود، چرا که بخارات حاصل از شستشو در محیط حمام پخش می شود و تنه شیر را درگیر می کند.

خرابی کارتریج

از جمله مشکلات دیگری که برای شیرهای حمام رخ می دهد خرابی کارتریج می باشد. در مورد خرابی کارتریج و نحوه تعویض آن قبلا توضح داده شده است، برای خواندن مطلب کلیک کنید.

سوپاپ

سوپاپ قطعه ای شیر حمام است که وظیفه انتقال آب به سردوش را دارد. این کار با کشیدن سوپاپ به سمت بالا اتفاق می  افتد. عملکرد سوپاپ در شیر حمام شما چه از نوع اهرمی باشد و چه از نوع فلکه ای، یکسان است. وظیفه سوپاپ انتقال جریان آب به سردوش می باشد. مطمنا خرابی در این قطعه باعث سلب آسایش خواهد شد. 

سوپاپ قفل شونده

 در بعضی از شیرآلات نوعی سوپاپ بکار رفته که با بالا کشیدن سوپاپ و چرخاندن آن سوپاپ در جای خود قفل می شود و آب هرچند با فشار کم از سردوش سرریز می شود. این سوپاپ در ساختمان هایی که فشار آب کم است بسیار کاربردی است. مخصوصا اگر به طور همزمان از سردوش هایی که در آن ها از آب بان استفاده شده و فشار آب را افزایش می دهند استفاده شود.

خرابی سوپاپ

از کجا بفهمیم سوپاپ شیر خراب است؟

زمانی که سوپاپ را به سمت بالا بکشید ولی آب هم از قسمت سردوش و هم از قسمت علم دوش سرریز شود به معنی خرابی سوپاپ است.

تعویض سوپاپ شیر حمام

تعویض سوپاپ کار راحتی است. اما اگر به هر دلیل علاقه ای به کارهای فنی ندارید حتما از یک تکنسین کمک بگیرید. تنها ابزار مورد نیاز برای این کار آچار می باشد. 

ابتدا در پوش بالای سوپاپ را با کمک دست بپیچانید و جدا کنید. آچار را از زیر تنه شیر به سوپاپ متصل و بپیچانید. میتوانید از دست خود کمک بگیرید و سوپاپ را از قسمت بالا نگه دارید. با چرخاندن سوپاپ از جای خود خارج می شود.

سوپاپ-شیر-حمام

 حالا باید مشابه همان سوپاپ را تهیه و جایگزین کنید. فقط کافیست به سایت ابزارینا مراجعه نمایید و با مقایسه سوپاپ و اندازه درج شده در سایت مشابه همان را سفارش دهید.

نصب سوپاپ سالم نیز بسیار راحت است. فقط کافی مراحلی که برای باز کردن سوپاپ انجام دادید بر عکس انجام دهید.

سوپاپ

سوپاپ شیرآلات انواع و اقسام مختلفی دارد. فروشگاه اینترنتی ابزارینا با تنوع بالا در سوپاپ مشکل را برطرف کرده است. به قسمت سوپاپ شیرآلات برید و با مقایسه سوپاپ شیر خود با سوپاپ های موجود در سایت مشابه آن را خرید کرده و جایگزین کنید.

در نهایت، انتخاب و مراقبت از شیرآلات حمام می‌تواند به بهبود سبک زندگی شما در حمام کمک کند.

بهترین شیر روشویی چشمی
  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.