۶ راه طراحی سرویس بهداشتی کوچک

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مقدمه

سرویس بهداشتی کوچک نیز می‌تواند به فضایی با احساس خوب تبدیل شوند. برای طراحی یک سرویس بهداشتی کوچک خوب به متر مربع زیادی نیاز ندارید. شما به محصولات خوب و مجموعه ای از ایده های خلاقانه  نیاز دارید. راه حل های سرویس بهداشتی کوچک می توانند با ترفندهای هوشمندانه ، فضای متوسط ​​تا کوچک را بزرگتر به نظر برسانند.

۱. فرنگی والهنگ

هر سرویس بهداشتی، یک مخزن فرنگی نیاز دارد، یکی از راه های صرفه جویی در فضا این است که مخزن آن را از دید پنهان شود.این نوع از توالت فرنگی را با نام، دیواری یا  توکار نیز می شناسند. این مدل از فرنگی ها ساختاری هماننده توالت فرنگی یک تکه دارند با این وجه تفاوت که در فرنگی وال هنگ، پایه ی روی زمین حذف شده و لوله کشی و فلاش تانک نیز به صورت توکار در دیوار پشت خود قرار میگیرد.

انتخاب غلط شیر پیسوار یک اشتباه کوچک یک پشیمانی بزرگ

ظاهر زیبا و کوچک دستشویی فرنگی دیواری، مورد توجه بسیاری از خریداران این نوع چینی بهداشتی قرار گرفته است. چرا که شکل ساده و جمع و جور وال هنگ با معماری مدرن امروزی هم راستا است و با محیط زیست نیز سازگاری بیشتری  (صرفه جویی ۳۰ درصدی در مصرف آب) دارد.

به سادگی با برداشتن صفحه فلاش می توان به مخزن مخفی شما برای نگهداری دسترسی داشت. برای استفاده از این نوع فرنگی ها در درجه اول باید قبل از کاشی کاری فلاش تانک توکار مربوط به والهنگ نصب شود همچنین کلید های متفاوتی از نظر رنگ و مدل و پس از آن انواع مختلفی از فرنگی های والهنگ در بازار وجود دارند که با توجه به طراحی آن قابل استفاده هستند.

4 راه طراحی سرویس بهداشتی کوچک

۲. فلاش تانک توکار

اگر سرویس بهداشتی شما، توالت زمینی ایرانی دارد برای بهبود جلوه ظاهری و بهینه سازی فضایی میتوانید از فلاش تانک توکار یا فلاش تانک لوله پنهان استفاده کنید. در هر دو نوع نصب فلاش تانک و یا لوله پنهان باید قبل از مرحله کاشی کاری انجام شود.

۳. روشویی دیواری (والهنگ):

یکی از موارد مورد استفاده در سرویس های بهداشتی که بخشی از فضا رو به خود اختصاص میدهد، روشویی سرویس بهداشتی است. این مدل از روشویی ها بر روی دیوار نصب میشوند و در نتیجه اتصالی بر زمین ندارند. از آنجاییکه فضای زیر روشویی های کابینتی خالی می ماند، فضای بزرگ تری برای قرار دادن تجهیزات دیگر ایجاد میشود.  روشویی کابینتی های بدون پایه و همچنین روشویی های دیواری از موارد پر استفاده در فضای سرویس های کوچک هستند.

4 راه طراحی سرویس بهداشتی کوچک
4 راه طراحی سرویس بهداشتی کوچک

۳. استفاده از شیشه

اگر فضای حمام و سرویس بهداشتی شما مشترک هستند، به جای اینکه فضای خود را با صفحه‌های دوش بزرگ، پرده‌های دوش ارزان‌قیمت یا وان‌های حجیم تاریک‌تر و تقسیم‌بندی کنید، با استفاده از صفحه‌های شیشه‌ای، این ویژگی‌های شیک به فضای بازتر کمک می‌کنند، زیرا نور طبیعی می‌تواند کل اتاق را فرا بگیرد.

4 راه طراحی سرویس بهداشتی کوچک

۴. به حداکثر رساندن روشنایی فضا

هر چه از رنگ های روشن مانند سفید، بژ یا خاکستری کم رنگ را برای دیوارها، کف ها و وسایل برای سرویس بهداشتی استفاده شود،  این کار فضا را روشن تر جلوه می کند و حس باز بودن را در آن ایجاد می کند.

رزین در طراحی داخلی چه کاربردی دارد؟

استفاده  از آینه ها:

اگر آینه ها در فضاهای کوچک به صورت هوشمندانه ای در مقابل ورودی قرار گیرند، نور را منعکس می کنند و توهم یک فضای بزرگتر را ایجاد می کنند.

۵. کاشی های بزرگ

کاشی های کوچک خطوط دیدنی شلوغ را در یک فضای محدود ایجاد می کنند. کاشی های کف و دیوار بزرگتر  تا حس تداوم بصری ایجاد کنید و اتاق را بازتر کنید. کم شدن خطوط دوغاب در سرویس کوچک شما می تواند باعث بزرگتر شدن آن شود. اگر کاشی‌های با فرمت بزرگ را هم بر روی زمین و هم روی دیوارها نصب کنید، می‌توانید از مقدار قابل توجهی کاهش خطوط دوغاب بهره ببرید که باعث می‌شود اتاق بسیار بزرگ‌تر از آنچه هست احساس شود. در صورت امکان، سعی کنید از رنگ دوغابی استفاده کنید که با کاشی های شما مطابقت داشته باشد تا شکستگی های کمتری در کاشی کاری شما ایجاد شود.

6 راه طراحی سرویس بهداشتی کوچک

۶. رویکرد مینیمالیستی

در برابر میل به شلوغ کردن فضا مقاومت کنید. تزئینات و لوازم جانبی را به حداقل برسانید. یک قفسه ساده با یک گیاه کوچک یا یک قطعه هنری با قاب می‌تواند بدون اینکه فضای کوچک را تحت تأثیر قرار دهد، شخصیت می‌افزاید.

6 راه طراحی سرویس بهداشتی کوچک
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.