همه چیز درباره کابین سونا و جکوزی

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

رفتن به استخر و استفاده از سونا و جکوزی برای آرامش بدن بسیار دلچسب و مطلوب است.

تصور کنید که سونا و جکوزی را به خانه بیاورید تا در هرزمان که دوست داشتید از آن استفاده کنید. استفاده از کابین های دوش با توجه به زندگی آپارتمانی و فضای کم خواهان زیادی پیدا کرده است. طراحان نیز با توجه به نیاز افراد این کابین های دوش را مجهزتر کرده اند. کابین های دوش در انواع مختلف با تجهیزات متنوع تولید می شوند. این تجهیزات شامل سونای بخار، جکوزی، ماسازور تن، ماساژور پا، تلفن، پخش موزیک، رقص نور و…. می باشد.

کابین سونا و جکوزی

آشنایی با کابین سونا و جکوزی

طراحی

کابین های دوش به صورت چهار گوش و گرد و یا نیم گرد و گوشه ای در ابعاد مختلف در بازار موجود است. این کابین دوش ها بر خلاف کابین دوش هایی که قبلا راجع به آن ها توضیح داده شد به صورت یک جعبه بسته هستند و این باعث عدم خروج گرما و بخار به بیرون می شود. تمام شیرآلات و متعلقات آن درون خود کابین قرار دارد. تنوع در این کابین دوش ها بسیار است.

امکانات

امکانات و تجهیزات به کار رفته در این کابین دوش ها هر فردی را مشتاق خرید آن می کند. اگر به سونا وجکوزی علاقه دارید، می توانید کابینی را تهیه کنید که این امکانات را باهم داشته باشد. یا اگر فقط خواهان ماساژور آن هستید می توانید مدل ساده تر آن را انتخاب کنید. تنوع زیاد در امکانات این کابین ها نیاز هر مصرف کننده ای را در نظر گرفته است. وقتی داخل کابین قرار می گیرید گویا درون یک حمام مجهز قرار گرفته اید. در این کابین ها علاوه بر شیرآلات و علم دوش و سردوش و حتی آینه ، قسمت هایی برای گذاشتن شامپو و لوازم حمام تعبیه شده است.

سرامیک اسلب در دکوراسیون داخلی چه کاربردی دارد؟

قطعات تشکیل دهنده کابین حمام

۱) زیر دوشی که میتواند با توجه به مدل انتخابی شما دارای قطعات مربوط به جکوزی و یا سونا باشد یا نباشد. این زیر دوشی روی یک پایه فلزی قرار می گیرد. در قسمت کف زیردوشی یک زیرآب برای انتقال آب به لوله فاضلاب ساختمان قرار گرفته است.

۲) دیواره ها که قسمت جلویی آن از جنس شیشه مرقوب می باشند و به صورت کشویی باز و بسته می شوند. روی دیواره پشتی نیز شیرآلات، صفحه نمایش و دکمه های تنظیم، علم دوش و سردوش و در کابین های مجهز تر ماساژور قرار دارد.

۳) سقف کابین که روی دیواره ها نصب می شود و معمولا دارای یک سردوش در سقف و فن های هواکش می باشد.

نحوه تعویض شلنگ پیسوار شیر روشویی

نصب کابین

کابین دوش را در هر مکان قابل نصب است. تنها چیزی که لازم است

۱) خروجی لوله فاضلاب

۲) لوله آب گرم و سرد

۳) پریز برق

قطعات کابین های حمام معمولا برای جابجایی راحتتر، قابل جدا شدن از هم هستند.

برای نصب کابین حمام بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. اقداماتی که برای نصب کابین باید انجام شود به شرح زیر می باشد.

مکان مناسب

همانطور که قبلا گفته شد برای نصب کابین به خروجی لوله فاضلاب، لوله آب گرم و سرد و پریز برق نیاز داریم. قسمتی از خانه را که این شرایط را دارد برای نصب کابین انتخاب کنید.

نصب لوله فاضلاب: کف کابین حمام از زیر دوشی استفاده شده است که خروجی آن توسط سیفون به لوله فاضلاب به راحتی وصل می شود. هنگام اتصال به خروجی فاضلاب سعی کنید شیب لوله سیفون را رعایت کنید و حدالامکان کابین را تا جایی که می توانید در نزدیکی لوله فاضلاب قرار دهید.

لوله آب گرم و سرد

تمام اتصالات و شیرهای پیسوار در پشت دیواره های کابین قرار دارد تا خارج از دید باشد. دو عدد شیر پیسواری که ورودی آب گرم و سرد است را به لوله های آب گرم و سرو متصل کنید.

مرحله آخر

و در پایان دوشاخه را به پریز برق متصل کنید

انواع نمای ساختمان + تصویر

مزایا و معایب کابین سونا و جکوزی

نصب در هر مکان :یکی از مهمترین مزیت های استفاده از کابین دوش قابل نصب بودن در هر مکان است.

امکانات و تجهیزات مدرن : تجهیزات و امکانات بکار رفته در این کابین ها محدودیت زمانی و مکانی را از شما می گیرد. بدین صورت که در هر لحظه که بخواهید سونا، جکوزی و ماساژور در اختیار شماست.

قابلیت جابجایی : کابین های حمام را می توانید در صورت نقل مکان با خود جابجا کنید.

هزینه بالا : قیمت خرید این کابین ها بدلیل تجهیزات بکار رفت در آن بسیار بالاست.

نگه داری دشوار : هر جا که جریان آب باشد، در صورت عدم رعایت بهداشت احتمال رشد و تکثیر قارچ و باکتری وجود دارد. پس بدلیل احتمال بیماری های باکتریایی در این کابین ها، پیش از خرید، کابین حمامی را انتخاب کنید که آلودگی کمتری را جذب کند و یا به سادگی تمیز شود.

مصرف زیاد آب : مطمئنا مصرف روزانه جکوزی در خانه افزایش مصرف آب را به دنبال دارد. در این زمان که کمبود آب مواجه هستیم به این نکته توجه نمایید.

تمیزکازی: بهتر است بدلیل رسوب املاح موجود در آب به روی قطعات کابین حمام، بعد از هر بار استحمام، کابین را تمیز و خشک نمایید. برای تمیز کردن دیواره و درب های شیشه ای می توانید از تیغه شیشه پاک کن استفاده نمایید.

  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.