هود آسانسوری

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

هود آسانسوری چیست؟

آشپزخانه‌های مدرن امروزی با طیف وسیعی از ویژگی‌ها که هم زیبایی و هم کارایی را ارتقا می‌دهند، طراحی شده‌اند.  آشپزخانه‌های مدرن با خطوط تمیز، سطوح صاف و فقدان شلوغی مشخص می‌شوند. آنها اغلب با مواد و لوازم مدرن ساخته می‌شوند و فضایی شیک و کارآمد ایجاد می‌کنند. در اینجا برخی از بارزترین ویژگی‌های یک آشپزخانه مدرن آورده شده است: طراحی مینیمال: خطوط صاف، سطوح صاف و فقدان تزئینات زیاد، مشخصه بارز طراحی آشپزخانه مدرن است. این امر فضایی تمیز و شیک ایجاد می‌کند که به راحتی تمیز می‌شود و حس وسعت را القا می‌کند. 

هود تلسکوپی

یکی از مواردی که در طراحی این سبک از آشپزخانه ها استفاده می شود، هود های مخفی هستند. تا به امروز هود های مخفی قابل نصب در کابینت بالای هود انتخاب بیشتر افراد می باشد. چرا که با قرار گرفتن در کابینت نمایی از هود قابل مشاهده نیست. همین امر باعث ایجاد خطوط صاف و یکدست در آشپزخانه می شود. 

با ورود هود های مخفی به بازار لوازم خانگی، خرید و نصب سایر هود ها (مورب، زیرکابینتی و یا جزیره) به حداقل رسیده است. 

نسل جدید هود های مخفی با نام هود آسانسوری یا هود تلسکوپی می تواند جایگزین هود های مخفی کابینتی شود. هود مخفی آسانسوری نوعی هود است که در داخل کابینت پنهان می شود و زمانی که از آن استفاده نمی شود می توان آن را پایین آورد. این نوع هودها برای آشپزخانه هایی که فضای محدودی دارند یا می خواهند ظاهر آشپزخانه را تمیز نگه دارند، ایده آل هستند.

هود مخفی آسانسوری چگونه کار می کند؟

هود مخفی آسانسوری نوعی هود است که به جای نصب روی کابینت، در داخل کابینت قرار می گیرد. این نوع هودها معمولاً به صورت کشویی هستند و می توان آنها را در زمانی که از آنها استفاده نمی شود، پنهان کرد.

 نحوه عملکرد هود مخفی آسانسوری

 مکانیزم کشویی: هود مخفی آسانسوری دارای یک ریل کشویی است که به آن اجازه می دهد به سمت بالا و پایین حرکت کند.

 موتور: موتور هود داخل بدنه آن قرار دارد و وظیفه مکش هوا و بو را بر عهده دارد.

 فیلتر: هود مخفی آسانسوری دارای فیلترهایی است که چربی و ذرات معلق در هوا را به دام می اندازند.

 چراغ: برخی از هودهای مخفی آسانسوری دارای چراغ نیز هستند که می تواند فضای اجاق گاز را روشن کند.

نصب هود آسانسوری

برای نصب هود آسانسوری دیگر کاری با کابینت بالای اجاق نداریم. هود آسانسوری در کابینت زمینی و پشت اجاق گاز انجام می شود. برای نصب این مدل از هود ابعاد کابینت را باید در نر گرفت. برای این مدل از هود ها نباید عمق کابینت کمتر از ۸۵ سانتیمتر باشد. طول کابینت نیز با توجه به طول هودی که تهیه کرده اید مشخص می شود.

مزایا و معایب هود مخفی تلسکوپی

هود تلسکوپی

مزایای هودهای مخفی آسانسوری عبارتند از

  •  آنها می توانند در زمانی که از آنها استفاده نمی شود پنهان شوند و این باعث می شود فضای آشپزخانه تمیزتر به نظر برسد.
  •  آنها می توانند به طور موثر دود و بو را از آشپزخانه خارج کنند.
  •  آنها در طیف گسترده ای از سبک ها و اندازه ها موجود هستند تا با هر دکوراسیونی مطابقت داشته باشند.

 معایب هودهای مخفی آسانسوری عبارتند از

  •  آنها می توانند گران تر از سایر انواع هودها باشند.
  •  آنها ممکن است به فضای بیشتری در کابینت نسبت به سایر انواع هودها نیاز داشته باشند.
  • آنها ممکن است به اندازه سایر انواع هودها قدرتمند نباشند.
  • این مدل از هود ها جزو هود های بدون دودکش هستند و از فیلتر زغالی در آن ها استفاده می شود. یکی از معایب این فیلتر ها این است که بعد از جذب بو و ذرات معلق، هوا را به داخل آشپزخانه برمی گرداند و باعث ایجاد رطوبت هوا می شود. همچنین این فیلتر باید بعد گذشت ۶ ماه تعویض شوند.
  • بهداشت: فاصله این هود ها از اجاق گاز بسیار کم است و در معرض ذرات پخت و پزف مخصوصا روغن قرار دارند. از این رو این هود را باید در فاصله زمانی کم تمیز کرد.

 اگر به دنبال هودی هستید که در زمانی که استفاده نمی شود پنهان شود و در عین حال آشپزخانه شما را تمیز و بدون بو نگه دارد، هود مخفی آسانسوری یک گزینه عالی است.

قیمت به چه مواردی بستگی دارد

هود های آسانسوری همانند سایر هود ها با قیمت های متنوع در بازار موجود می باشد. از جمله مواردی که در قیمت هود ها تاثیر دارد عبارتند از:

برند: برند های مختلفی اقدام به تولید هود تلسکوپی کرده اند. مطمئنا محصولات برند های معتبر و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش قیمت بالاتری دارند.

ابعاد: این هودها در ابعاد مختلف تولید می شوند که مطمعنا در قیمت آن بی تاثیر نیست.

نوع موتور: نوع موتور و قدرت مکش آن و همچنین میزان صدای ان در قیمت هود بسیار موثر است.

جنس متریال: جنس استیل بکار رفته در تولید این هود ها می تواند باعث تغییر قیمت آن شود.

نوع دکمه: استفاده از دکمه های لمسی و یا حتی کنترل داربود هود در بالا رفتن قیمت آن تاثیر دارد.

ابعاد مورد نیاز کابینت برای نصب

هود-مخفی-آسانسوری

برای نصب هود حتما به دستور العمل های درون جعبه هود دقت کنید و نصب را به یک متخصص بسپارید. بدلیل جایگیری خاص این هود ها درون کابینت باید قبل از نصب کابینت با ابعاد مناسب را تهیه نمایید.

چون این هود ها در کابینت زمینی نصب می شود باید ابعاد کابینت زمینی را متناسب با هود خریداری شده ساخت. این هود ها در پشت اجاق گاز قرار می گیرد بدین منظور عمق کابینت نباید کمتر از ۸۵ سانتیمتر باشد. طول کابینت نیز بسته به سایز هودی که انتخاب می کنید، متغیر است. همچنین ارتفاع کابینت نباید کمتر از ۷۵ سانتیمتر باشد.

و در اخر اینکه  اگر به دنبال هودی هستید که در زمانی که استفاده نمی شود پنهان شود و در عین حال آشپزخانه شما را تمیز و بدون بو نگه دارد، هود مخفی آسانسوری یک گزینه عالی است.

مزایا و معایب جامایع توکار
  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.