آشنایی با انواع توالت زمینی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

طراحی توالت های ایرانی از نظر ظاهر و نوع آبریز متفاوت است. از لحاظ ظاهری توالت ها به دو مدل ساده و طبی تقسیم می شوند.

توالت ایرانی طبی(Ergonomic Squat Toilet)

توالت های زمینی از لحاظ طراحی ظاهری به توالت های ساده و توالت های طبی تقسیم بندی می شوند. در طراحی توالت ها به صورت طبی یا ارگونومیک با ایجاد شیب در مکان قرار گیری پاها، باعث می شود بدن در هنگام نشستن در بهترین وضعیت خود قرار گیرد.

نوع آبریز توالت هاکه به آن ریم نیز گفته می شود توالت ها را از هم متمایز می کند. توالت های ایرانی به صورت  آبریز بسته(Closed Rim) ، آبریز باز یا ریم باز(Open Rim) و  بدون ریم(Rimless) طراحی و تولید می شوند.

توالت زمینی

بدون ریم(Rimless)

این مدل از توالت ها دارای آبریز مخفی با ظاهری مسطح و بدون درز است. کانال آبریز که به فلاش تانک متصل است در بدنه توالت زمینی قرار دارد و آب جاری شده از فلاش تانک از سوراخ های موجود در جلو و عقب سنگ توالت خارج می شود تا کاسه توالت شسته شود.

بدون ریم

آبریز باز یا ریم باز(Open Rim)

آبریز باز نوع ساده‌تر آبریز در توالت‌های ایرانی است. این آبریز که بیشتر در توالت‌های قدیمی‌تر وجود دارد، دارای کانال باز و بدون سوراخ‌های منظم است. در این توالت‌های زمینی آب بلافاصله پس از ورود به کانال آبریز به سمت عمق کاسه جاری می‌شود.

ریم باز

آبریز بسته(Closed Rim)

نوع پیشرفته ای از آبریز بانام آبریز بسته در توالت های ایرانی وجود دارد. در این مدل از آبریز سوراخ هایی در فواصل مشخص در کانال خروجی آب تعبیه شده تا آب، پس از گردش در کانال آبریز، از سوراخ‌های کاسه توالت به‌صورت یکنواخت و آبشاری خارج شود و محیط کاسه را بشوید.

ریم بسته

تفاوت دیگر در تولید توالت ها عمق کاسه آنهاست. عمق کاسه توالت ها به صورت گود، نیم گود و تخت طراحی و تولید می شوند.

  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.