تعمیر شیرآلات حمام

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شیرآلات حمام یکی از اجزای اساسی هر خانه می‌باشند که در طول زمان ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشند. تعمیر این شیرآلات می‌تواند ظاهر و عملکرد حمام شما را بهبود بخشد. در این مقاله، به بررسی گام‌های اصلی تعمیر شیرآلات حمام می‌پردازیم تا شما بتوانید با مشکلات رایج مربوط به شیرآلات حمام خود به خوبی برخورد کنید.

تعمیر-شیر-حمام
از جمله مشکلاتی که در شیرآلات حمام باعث خرابی و عدم کارکرد صحیح می شوند عبارتند از: خرابی کارتریج در شیر های اهرمی،خرابی مغزی در شیرهای کلاسیک، خرابی سوپاپ، خرابی پرلاتور و شکستن دسته شیر. وجود این مشکلات عملکرد شیر حمام را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

از طرفی خراب شدن آبکاری در اثر استفاده از مواد شوینده قوی و شکستن قالپاق بر اثر ضربه نیز وجود دارد. هرچند این مشکلات باعث عدم عملکرد صحیح شیرآلات نمی شود.

خرابی کارتریج: در مورد عملکرد کارتریج، عیب یابی و تعویض آن می توانید به  کارتریج شیر اهرمی و مراحل تعویض آن مراجعه کنید

خرابی سوپاپ: یکی دیگر از مشکلات رایج در شیر های حمام، خرابی سوپاپ دوش است. از سوپاپ دوش زمانی استفاده می شود که بخواهیم خروجی آب را از شیر حمام به سردوش تغییر دهیم. با بالا بردن سوپاپ، آب از سردوش سرریز می شود و با پایین فشردن سوپاپ خروجی آب تغییر کرده و از شیرحمام خارج می شود. می توان با تعویض سوپاپ مشکل را بر طرف کرد. سوپاپ شیر حمام انواع مختلفی دارد بعد از خارج کردن سوپاپ باید مشابه همان سوپاپ را تهیه کرد.

آشنایی با انواع صفحه کابینت، مزایا و معایب هر کدام

خرابی مغزی در شیرهای کلاسیک: چکه کردن آب از شیر حمام نشان دهنده خرابی مغزی در شیرآلات کلاسیک است. با باز کردن پوسته شیر و تعویض مغزی مشکل برطرف می شود.

مغزی شیر حمام

رسوبات موجود در پرلاتور

زمانی که فشار آب خروجی کم باشد احتمال وجود رسوبات در پرلاتور شیردوش وجود دارد. با باز کردن پرلاتور و تمیز کردن آن می توان مشکل را برطرف کرد. اما اگر پرلاتور دچار پاره گی شده باشد و کارایی خود را از دست داده باشد، باید تعویض شود ولی هیچ جای نگرانی نیست، انواع پرلاتور برای انواع شیرآلات در بازار موجود است که به راحتی می توان آن را تهیه کرد و تعویض نمود.

پرلاتور شیرآلات

 

شکستن دسته شیر اهرمی یا پوسته شیر مخلوط کلاسیک: شکستن دسته و یا پوسته در شیرهای کلاسیک به ندرت اتفاق می افتد. ولی اگر همیچین اتقافی برای شیر حمام شما افتاد می توانید دسته شیر را نیز به طور جداگانه خریداری و تعویض کنید.

خرابی های ذکر شده مشکلاتی هستند که اگر در یک شیر دوش اتفاق بیفتد، عملکرد شیر را تحت تاثیر قرار می دهد و حتما باید تعمیر شود.

خیلی راحت می توانید با تهیه و تعویض قطعات خراب مشکل را برطرف کنید تا مجبور به پرداخت هزینه بیشتر و تهیه شیر نو نباشید.

بهترین تخته گوشت بازار و نحوه نگهداری از آن

برای خرید قطعات شیرآلات کلیک کنید.

 

 

  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.