با فشار کم آب چه کنیم؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با افزایش جمعیت و توسعه شهرنشین، سیستم آبرسانی به منازل نیز گسترش یافته است. با این حال در اکثر مناطق بویژه در آپارتمان ها با فشار کم آب مواجه هستیم. این فشار کم در زمان شستشو بسیار چشمگیر است و باعث ایجاد ناراحتی و اختلال در زندگی روزمره می شود. در خیلی از موارد استفاده از پمپ آب مشکل را برطرف می کند ولی در آپارتمان هایی با تعداد واحد زیاد که احتمال باز کردن همزمان آب توسط همه هست، فشار آب باز هم کم می شود.

پرلاتور
تولید کنندگان شیرآلات در طراحی شیرآلات خود این مشکل را در نظر گرفته اند و در قسمت خروجی آب شیرآلات از قطعه ای به نام پرلاتور یا همان آبفشان استفاده کرده اند. اگر به داخل پرلاتور نگاه کنید توری شکل و مشبک است. وظیفه پرلاتور مخلوط کردن هوا و آب است. این کار هم باعث افزایش فشار آب و هم باعث کاهش مصرف آب می شود. نوع پاشش آب در پرلاتور ها متفاوت است و با اسامی خاص خودشان در بازار موجود می باشند.

انواع مختلف پرلاتور

علاوه بر پرلاتور که در تولید شیرآلات تعبیه شده، می توان به طور جداگانه آبفشان تهیه کرد و به علمک شیر نصب کرد. بعضی از این این آبفشان ها علاوه مزیت گفته شده، دارای دونوع پاشش آب و یا حالت چرخش هستند.

آبفشان
در نظر داشته باشید که هرچند مدت یکبار پرلاتور باید تمیز شود. پرلاتور بدلیل شبکه های ریزی که دارد مانع ورود رسوبات و سنگ ریزه ها به بیرون می شوند. این رسوبات عملکرد پرلاتور را مختل می کند. برای تمیز کردن پرلاتور کافی است با کمک آچار پرلاتور از علمک شیر جدا کنید و آن را بشویید. در مواردی که رسوبات زیاد باشد، می توانید آن را یک شبانه روز در سرکه قرار دهید.

مشکل عمده فشار کم آب موقع استحمام است. حتما پیش آمده که موقع حمام کردن به همه اعضای خانواده گوش زد کنید که آب مصرف نکنند. برای این منظور سردوش هایی طراحی و تولید شده اند که همانند پرلاتورها فشار آب را چندین برابر می کنند.

سردوش سوبان
حتما در صورت خرابی پرلاتور شیرآلات، شلنگ توالت و یا سردوش حمام اقدام به تعمیر و یا تعویض آن کنید. با این کار علاوه بر یکنواخت کردن جریان آب و افزایش فشار آن، باعث کاهش مصرف آب شده و نیاز آیندگان به آب رادر نظر گرفته ایم.

  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.