روش نصب شیر مخلوط توکار

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

 روش نصب شیر مخلوط توکار

شیرآلات-توکار

 

 

روش نصب شیر مخلوط توکار نصب این نوع شیرآلات قواعد و استانداردهای خاصی دارد که نیازمند است قبل از شروع حتما آنها را بررسی نماییم.

فرقی هم نمیکند که شیرآلات به تازگی در محل مورد نظر نصب میشوند و یا قطعه ای از آنرا که قبلا نصب شده است نیازمند بازبینی باشد. در اولین مرحله حتما باید لوله کشی بصورت توکار انجام شده باشد زیرا شیرآلات توکار از دو بخش مغزی و متعلقات تشکیل شدن که مغزی داخل دیوار قرار میگیرد و متعلقات بر روی دیوار و اتصال شیرآلات توکار به لوله کشی روکار بدلیل اینکه محلی بابت نصب مغزی این شیرآلات وجود ندارد امکان پذیر نمیباشد. همچنین بهتر است نقشه ی دقیق و کاملی از لوله کشی نیز در دسترس باشد.

مورد دیگری که نیازمند بررسی است ضخامت کاشی کاری محل نصب شیرآلات توکار میباشد. بر روی اکثر برندها دو عدد ماکزیمم و مینیمم نوشته شده است که نشان دهنده ی حداقل و حداکثر ضخامت سیمان و کاشی کاری میباشد . در صورتی که این حداقل و حداکثر رعایت نشده باشد شیرآلات بدرستی نصب نمیشوند و کارکرد آنها مختل میشود.

روش نصب شیر مخلوط توکار

ارتفاع استاندارد نصب انواع شیرآلات توکار

شیر توالت : در شیر توالت میبایست فاصله ی ۵۵ تا ۶۵ سانتی متر از کف زمین رعایت شود. این فاصله مربوط به توالت زمینی ایرانی میباشد. در صورتی که توالت فرنگی یا وال هنگ باشد میبایست فاصله را ۶۰ تا ۷۰ سانتی متر در نظر گرفت.

با فشار کم آب چه کنیم؟

شیر حمام : در شیر حمام توکار باید فاصله مغزی تا کف حمام بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ سانتی متر باشد. سردوش هم چه قرار باشد بصورت سقفی نصب شود و چه بصورت دیواری ،باید سردوش حمام بعد از اتصال به بازو، بین ۲۰۰ تا ۲۲۰ سانتی‌متر از کف حمام فاصله داشته‌باشد.وان پرکن نیز دو حالت دارد. اگر قرار باشد برای پرکردن وان استفاده شود باید ارتفاع دیواره وان اندازه گیری شود و بطور معمول میبایست ۱۵ سانت بالاتر از دیواره وان نصب شود اما اگر قرار نیست در کنار وان قرار گیرد میتوان آن را در ارتفاع بین ۵۰ تا ۶۰ سانت نصب نمود .

شیر روشویی : بسته به اینکه میخواهید از چه نوع سنگی برای روشویی استفاده نمایید و سنگ پایه دار است ، کابینتی است و یا روکار این استاندارد میتواند متغییر باشد اما بطور کلی میبایست فاصله آبریز شیر روشویی با لبه کاسه روشویی حداقل ۱۵ سانتی متر باشد.

شیرآلات-توکار2

روش نصب شیر مخلوط توکار 

بر اساس استانداردهایی که در بالا گفته شد ابتدا محل مناسب مغزی توکار را بر روی دیوار برش میزنید این برش باید بصورتی باشد که کف مغزی تراز شود و از طریف پیچ کردن به دیوار بچسبد. و بعد از آن میتوان کاور یا محافظ را از روی کار برداشت.

انواع رادیاتور مزایا و معایب هر کدام

سپس به جهت آب بندی قطعات ، تمامی اتصالات مغزی را به لوله ها با نوار تفلون بپوشانید سپس زانوهای آب سرد و گرم را در دو طرف مغزی قرار داده و بعد از آن لوله های اصلی آب را به زانوها متصل نمایید.

در مرحله ی بعد قطعه هلالی شکل را روی مغزی اصلی نصب نمایید و قطعه محافظی که در ابتدای کار برداشته‌بودید را سرجای اصلی‌اش برگردانید.

بعد از این مراحل بسته به ابعاد حداقل و حداکثری که در بالا به آن اشاهره شد مراحال کاشی کاری انجام میشود.

در مرحله آخر رویه شیر توکار نصب میشود .

مراحلی که در این مقاله به آن اشاره شد مراحلی است که بطور معمول برای اکثر برندهای شیرآلات توکار استفاده میشود. اما ممکن است برند خاصی نیز وجود داشته باشد که شرایط نصب آن نیز مختص به خودش باشد که در اینصورت میبایست از راهنمای آن برند استفاده نمایید.

شاید به نظر برسد که این مراحل روش نصب شیر مخلوط توکار و بطور کل نصب شیرآلات توکار ساده باشد اما به دلیل اینکه قطعات و مغزی این شیرآلات داخل دیوار قرار میگیرد و برای رفع مشکلات احتمالی بعد از نصب نیاز به شکافتن دیوار نباشد بهتر است از تکنسین مناسب نصب کمک گرفته شود.

نکات مهم در خرید اجاق گاز مسافرتی

 

  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.