شیر ظرفشویی مهم ترین بخش یک آشپزخانه

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

شیر ظرفشویی

مقدمه

شیر ظرفشویی یا شیرآشپزخانه امروزه یکی از اصلی ترین و مهمترین قسمت های چیدمان منازل میباشد. بدلیل تغییری که در این سالها در دکوراسیون آشپزخانه ها بوجود آمده است و دیگر آشپزخانه یک فضای بسته نمیباشد، در نتیجه چیدمان آن از آن جهت که کاملا در معرض دید میباشد حائز اهمیت است.

در سالهای گذشته فضای آشپزخانه یک فضای مستق و دربسته بود که از سایر مناطق منازل دید خاصی به آن وجود نداشت اما امروزه اکثر آشپزخانه ها بصورت اپن ساخته میشوند و طراحان داخلی وقت زیادی را صرف ایده پردازی در این قسمت از منازل مسکونی میکنند.

به همین جهت نیاز است که در انتخاب نوع شیر ظرفشویی نیز توجه خاصی بعمل آورده شود.

از طرف دیگر این شیر یکی از محصولاتی است که هر روزه مورد استفاده قرار میگیرد پس در کنار طراحی و ظاهر مناسب و به روز آن نیاز است که از نظر کیفی نیز ملاحظات لازم هنگام تهیه شیر ظرفشویی نیز بعمل آید.

شیرهای ظرفشویی معمولاً از فلزاتی مانند برنج، استیل ضد زنگ یا پلاستیک ساخته می شوند. شیرهای برنجی از نظر زیبایی جذاب هستند اما به مراقبت بیشتری نیاز دارند. شیرهای استیل ضد زنگ بادوام هستند و نیاز به نگهداری کمتری دارند. شیرهای پلاستیکی ارزان تر از سایر انواع هستند اما معمولاً عمر کمتری دارند.

شیرهای ظرفشویی باید به طور مرتب تمیز و نگهداری شوند تا عملکرد خوبی داشته باشند. برای تمیز کردن شیر، از یک پارچه نرم و آب گرم و صابون استفاده کنید. اگر شیر شما دارای فیلتر است، فیلتر را نیز باید به طور منظم تعویض کنید.

6 راهکار برای تمیز کردن اجاق گاز

در هنگام انتخاب شیر آلات ظرفشویی، باید به عواملی مانند سبک، عملکرد و قیمت توجه کنید. شیر باید با فضای آشپزخانه شما مطابقت داشته باشد و عملکرد خوبی داشته باشد. همچنین باید بودجه خود را در نظر بگیرید.

شیر ظرفشویی

انواع شیر ظرفشویی

شیر های ظرفشویی به چند دسته ی شلنگدار، ثابت و دومنظوره تقسیم میشوند.

شیر ظرفشویی ثابت که همان نوع شیرآلاتی است که از سالهای گذشته و از ابتدا تولید میشده اند و ظاهر آنها یا بصورت تک پایه و یا بصورت دوپایه میباشند. 

این شیرآلات در ابتدا بصورت کلاسیک و با دو اهرم پیچی تولید میشدند ولی بعد از مدتی ظاهر آنها تغییر کرد و دیگر سالهاست که بصورت اهرمی تولید میشوند. 

شیرهای ظرفشویی اهرمی محبوب ترین نوع شیر ظرفشویی هستند. آنها آسان برای استفاده هستند و دارای یک دسته یکپارچه هستند که جریان آب را کنترل می کند. 

شیرهای دو دستگیره دارای دو دسته هستند که یکی برای آب گرم و دیگری برای آب سرد استفاده می شود. 

شیرهای دیواری روی دیوار نصب می شوند و دارای یک اهرم یا شیر هستند که جریان آب را کنترل می کند.

این شیرآلات از آن جهت که بصورت ثابت در جای خود نصب میشوند و گاها فقط علم آنها قابلیت چرخش و جابجایی دارد شیر ظرفشویی ثابت نامیده میشوند.

شیر ظرفشویی شلنگدار به آن نوع شیرآلاتی گفته میشود که که دارای یک شلنگ در داخل آن میباشد که این قابلیت را داراست که از شیر خارج شده و فضای اطراف شیر با راحتی بیشتری مورد شستشو قرار گیرد. طراحی و ظاهر شیر ظرفشویی شلنگدار بطور مداوم در حال بروز شدن میباشد و به تازگی شیرهایی که در ظاهر به حالت فنری میباشند نیز بصورت شلنگدار به بازار ارائه میشوند. به این نوع شیر در اصطلاح رایج بازار شیر ظرفشویی شاوری نیز گفته میشود.

بهترین تخته گوشت بازار و نحوه نگهداری از آن

شیر ظرفشویی دومنظوره یا دارای تصفیه آب به آن دسته از شیرآلاتی اطلاق میشود که دارای یک خروجی مخصوص به تصفیه آب میباشند.

شیر ظرفشویی دومنظوره به یک منبع تصفیه آب متصل شده و شما میتوانید بسته به نیاز خود در هر لحظه هم از خروجی عادی شیر هم از خروجی مخصوص به تصفیه آب استفاده نمایید.

شیر ظرفشویی رنگی

شیر ظرفشویی رنگی

شیر آلات آشپزخانه در رنگ بندی های متنوع و زیادی تولید میشوند. در ابتدا این شیرآلات همگی به رنگ کروم یا استیل تولید میشدند اما به مرور زمان رنگ هایی همچون رنگ طلایی، طلایی مات، کروم مات و … نیز به آنها اضافه شد.

اما جدیترین بروزرسانی در تولید شیرآلات آشپزخانه تولید این شیر در رنگ هایی مثل قرمز، سبز، آبی، مشکی و …. میباشد.

شیر ظرفشویی مشکی یکی از لوکس ترین تولیدات امروزه کارخانجات شیرآلات بهداشتی میباشد. و در بعضی مدلها ترکیب آن با رنگ مشکی ظراهر بسیار مدرنی را ارائه میکند.

شیرآلات رنگی مزایا و معایب مخصوص به خود را دارا میباشند.

از مزایای استفاده از شیر ظرفشویی رنگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیبایی و جذابیت: ظرفشویی رنگی می‌تواند جلوه‌ای خاص و منحصربه‌فرد به دکوراسیون آشپزخانه شما ببخشد.
  • مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی: بدنه ظرفشویی رنگی معمولاً از استیل ضد زنگ یا برنج ساخته می‌شود و در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی مقاوم است.
  • سازگاری با انواع سینک ظرفشویی: ظرفشویی رنگی با انواع مختلفی از سینک ظرفشویی سازگار است و می‌توان آن را با هر سبک دکوراسیونی ست کرد.
سیستم گرمایش از کف ( اجرای لوله کشی)

البته، شیر ظرفشویی رنگی نیز مانند سایر شیرآلات آشپزخانه معایبی نیز دارد. از جمله معایب این شیرآلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت بالاتر: ظرفشویی رنگی معمولاً از شیرآلات معمولی گران‌تر است.
  • نیاز به مراقبت بیشتر: ظرفشویی رنگی به دلیل رنگ خاصی که دارد، نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به شیرآلات معمولی دارد.

در هنگام خرید شیر ظرفشویی رنگی باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • جنس بدنه: ظرفشویی رنگی معمولاً از استیل ضد زنگ یا برنج ساخته می‌شود. استیل ضد زنگ از نظر مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی بهتر از برنج است.
  • نوع آبکاری: ظرفشویی رنگی معمولاً با آبکاری کروم یا PVD تولید می‌شود. آبکاری کروم از نظر زیبایی و دوام بهتر از آبکاری PVD است.
  • قیمت: ظرفشویی رنگی معمولاً از شیرآلات معمولی گران‌تر است.

اگر به دنبال یک شیرآلات آشپزخانه زیبا و منحصربه‌فرد هستید، ظرفشویی رنگی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. با این حال، قبل از خرید این شیرآلات باید به نکات ذکر شده در بالا توجه داشته باشید.

  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.