روش موثر کاهش مصرف آب در خانه

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مصرف پایدار و کاهش مصرف آب، امری حیاتی برای حفظ منابع آب زیرزمینی و سطحی است. مصرف آب پایدار از اهمیت بالایی برخوردار است. صرفه جویی در مصرف آب به ما کمک می‌کند تا منابع آب محدود مانند رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و آب زیرزمینی را حفظ کنیم. کاهش مصرف آب به منزله حفظ محیط زیست است. کمترین مصرف آب منجر به کاهش ایجاد پسماندهای مایع و حفظ تعادل بیولوژیکی در طبیعت می‌شود. در شرایط تغییرات اقلیمی، مدیریت مصرف آب باعث می‌شود تا جلوی مشکلات مانند خشکسالی و کمبود آب گرفته شود.

پوستر-فشارشکن

فشارشکن شیر ظرفشویی

یکی مواردی که میتوان در خانه رعایت کرد و باعث کاهش مصرف آب شود استفاده از فشارشکن هاست. وظیفه فشارشکن ترکیب هوا با آب خروجی از شیر است. این کار باعث افزایش فشار آب و از طرفی کاهش مصرف آب می شود. به طور معمول روی تمام شیرآلاتی که تهیه می کنید به منظور این کار پرلاتور وجود دارد. ولی در مواقعی برای شیرهای ظرفشویی و روشویی نیاز به استفاده از فشار شکن می باشد.

در مواقعی انتخاب نادرست شیر روشویی یا ظرفشویی کارایی آن را دچار اختلال می کند. ارتفاع زیاد علم شیر و فاصله زیاد خروجی آب شیر از سطح سینک ظرفشویی یا سنگ روشویی باعث پاشش آب به بیرون می شود. در این مواقع می توان با نصب فشارشکن این فاصله را کم کرد.

انواع مختلفی از فشارشکن ها در بازار موجود است. فشارشکن ثابت و فشار شکن متحرک. اگر نیاز به چرخش آب به طرفین دارید می توانید از فشار شکن ها متحرک استفاده کنید.

فشارشکن

بعضی از فشارشکن ها دارای دو مدل پاشش آب هستند. بوسیله دکمه ای که روی آن تعبیه شده می توان نوع پاشش آب را تغییر داد.

نصب فشارشکن کاربسیار راحتی است. ابتدا پرلاتور سر شیر جدا کنید و سپس فشارشکن را بجای آن نصب کنید.

 

چگونه از آجر در فضای داخل خانه استفاده کنیم؟

 

 

 

  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.