فر توکار مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

مقدمه

فر توکار از وسایل آشپزخانه بسیار محبوبی هستند که با استفاده از تابش امواج مایکروویو در طیف الکترومغناطیسی در زمان بسیار سریع غذا را گرم و طبخ می کنند و مواد مغذی موجود در غذا را حفظ می کنند و در کابینت های آشپزخانه نصب می شوند. فر توکار یک انتخاب محبوب برای استفاده در فضای آشپزخانه هستند. طراحی، زیبایی شناسی مینیمالیستی و ویژگی های کاربردی آنها فرمولی برنده برای آشپزی قدرتمند، ساده و کاربردی در آشپزخانه شما ایجاد می کند.

اکثر فر توکارها در ارتفاع چشم یا داخل طاقچه دیوار نصب می شوند. با این حال، برخی اجاق‌های داخلی را ترجیح می‌دهند – یعنی در زیر کانتر نصب شده باشند. فر توکارها  به دلیل پخت و پز بهداشتی و سالم معروف هستند و به طور همزمان سه ویژگی شامل فر، توستر و کباب پز دارند.

فر توکار مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

 کاربردهای فرتوکار

گرم کردن مجدد

فرآیند گرم کردن مجدد روی اجاق گاز انجام نمی شود. وقتی هر ظرفی را برای گرم کردن مجدد در مایکروویو قرار می دهید، با احتیاط ظرف چند ثانیه گرم می شود. مایکروویو در گرم کردن مجدد بدون خیس کردن غذا استفاده می شود و تقریباً به شکل اولیه خود باقی می ماند. مایکروویو می‌تواند آن‌ها را به سرعت دوباره گرم کند، به همین دلیل است که این مایکروویوها در خانه‌ها و مغازه‌های نانوایی برای انواع شیرینی، کیک و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌شوند. مقدار کمتر غذا را می توان در دو دقیقه دوباره گرم کرد در حالی که مقدار بیشتری غذا را می توان از ده دقیقه تا پانزده دقیقه دوباره گرم کرد.

آشنایی با انواع آینه

پخت

در پخت کیک و نان نیز از مایکروفر و فر استفاده می شود و برای تهیه انواع کیک های خوشمزه آسان و سریع است. کیک ها به همان اندازه نرم و برای خوردن خوب خواهند بود. پخت در اجاق مایکروویو برای پخت یک کیک شکلاتی اولیه در پنج دقیقه استفاده می شود که در مقایسه با روش معمول پخت با پیش گرم کردن و گرم کردن بسیار سریع است.

فر توکار مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

یخ زدایی

فر توکار برای یخ زدایی سبزیجات یا گوشت منجمد بسیار سریع و بدون شستشوی زیاد، تخلیه و هدر رفتن آب استفاده می شوند. بسیار کارآمد است زیرا باعث می شود غذا به شکل اولیه و مواد مغذی خود باقی بماند.

برشته کردن

فر توکار برای برشته کردن سیر، نان سیر استفاده می شود و خیلی سریع پاپ کورن درست می شود. فرآیند برشته کردن غذا یک روش بسیار مهم و سنتی در آشپزی هندی است و به همین دلیل در کشور ما بسیار محبوب است.

فر توکار مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

بلانچ کردن

فرآیند بلانچ کردن میوه ها و سبزیجات در مایکروویو بهتر از روش بلانچینگ سنتی است زیرا زمان بسیار کمتری می برد و ارزش غذایی غذا را حفظ می کند. یک غذای منجمد که با مایکروویو بلانچ می شود بهتر از غذای بلانچ شده به روش سنتی است.

جوشاندن و بخارپز کردن

یکی از مهم‌ترین روش‌ها در پخت هر غذایی، جوشاندن است. مایکروویو به دلیل اینکه مایکروویو مواد را در چند دقیقه در مقایسه با اجاق گاز می جوشد، مواد را به طور یکنواخت می جوشاند و همچنین می تواند زمان جوش را تنظیم کند. بخارپز کردن سبزیجات در مقایسه با جوشاندن به حفظ مواد مغذی در غذا کمک می کند و زمان کمتری را صرف می کند.

شیر پدالی

حفظ مواد مغذی

مواد مغذی در پختن غذا برای داشتن بدنی سالم بسیار مهم هستند. کک شدن غذا معمولا در گاز یا اجاق گاز گم می شود. در اجاق مایکروویو، به حفظ ویتامین ها، مواد معدنی موجود در غذا برای سلامتی کمک می کند و از انرژی الکترومغناطیسی نوسانی برای پخت غذا استفاده می کند.

اندازه:

 فر توکار ها با عرض ۵۵-۶۵ سانتی متر و یا ۸۵-۹۵ سانتی متر هستند. عرض های ۶۰ سانتی متر و ۹۰ سانتی متر استاندارد فرهای ساخته شده هستند. هر چه فر توکار عرض زیادتری داشته باشد، ظرفیت بیشتری نیز دارد، بنابراین پیش از خرید و انتخاب، در مورد  اندازه فر خود و ظرفیت مورد احتیاج خوب فکر کنید.

منبع تغذیه:

فر توکار با منبع تغذیه برق و گاز تولید میشوند.  به دلیل سهولت استفاده و گرمایش مداوم ، فرهای برقی بیشتر مورد پسند عموم هستند. نصب آن‌ها معمولاً ارزان‌تر از اجاق‌های گازی است و تمیز کردن آن‌ها آسان‌تر است، زیرا عناصر گرمایشی در معرض دید قرار دارند.
اجاق های گازی کنترل دما دقیق تری را ارائه می دهند که مورد علاقه سرآشپزهای حرفه ای برای تکنیک هایی مانند سرخ کردن است. اجاق های گازی معمولاً گران تر هستند اما بسته به هزینه انرژی شما ممکن است ارزان تر باشند.

فر توکار مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

پخت همرفت:

یک فن هوای گرم را برای پخت یکنواخت و زمان پخت سریعتر به گردش در می آورد.
خود تمیز شوندگی: حرارت زیاد چربی و کثیفی را می سوزاند و تمیز کردن را راحت می کند. مدت چرخه تمیز کردن و مصرف انرژی بالقوه را در نظر بگیرید.
تایمر: به شما این امکان را می دهد که اجاق گاز را به گونه ای تنظیم کنید که پس از یک زمان مشخص به طور خودکار خاموش شود.
سایر ویژگی هایی که باید در نظر بگیرید عبارتند از صفحه نمایش لمسی، کاوشگر دما، تنظیمات جوجه کشی و قابلیت های هوشمند که امکان کنترل و نظارت از راه دور را از طریق تلفن هوشمند شما فراهم می کند.

آموزش نصب شیر ظرفشویی شاوری قهرمان

مزایای فر های توکار

۱. استفاده کارآمد از فضا:

یکی از مهم ترین مزایای اجاق های توکار، طراحی صرفه جویی در فضا است. آنها به طور یکپارچه در کابینت آشپزخانه شما ادغام می شوند و به آشپزخانه شما ظاهری صیقلی و نامرتب می بخشند. در اصل، آنها کاملاً با کابینت آشپزخانه ترکیب می شوند.

۳. ایمنی افزایش یافته:

ایمنی در هر آشپزخانه ای بسیار مهم است. اجاق‌های داخلی معمولاً به‌راحتی نصب می‌شوند و خطر تصادف را هنگام قرار دادن یا برداشتن ظروف داغ کاهش می‌دهند. این دسترسی به ویژه برای کسانی که نگرانی های حرکتی دارند مفید است. مدل‌های اجاق‌های نیوماتیک مجهز به تهویه مماس و درب خنک سه‌لایه هستند که از سوختگی جلوگیری می‌کند، به‌ویژه وقتی بچه‌های کنجکاو در اطراف آشپزخانه شما هستند.

۴. پخت و پز دقیق:

دستیابی به کباب، پخت یا کاسرول عالی با اجاق های داخلی آسان است. آنها کنترل دقیق دما را ارائه می دهند و اطمینان حاصل می کنند که ظروف شما همانطور که می خواهید درست می شوند. با به خاطر سپردن تایمر، که تضمین می کند هنگام آماده شدن غذا به شما هشدار داده می شود، می توانید نمایش مورد علاقه خود را در حین پخت یا بریان تماشا کنید.

۵. بهره وری انرژی:

بسیاری از فرهای داخلی دارای ویژگی های صرفه جویی در انرژی هستند که قبض برق را کاهش می دهد و اثر محیطی را به حداقل می رساند. همه اجاق های داخلی نیوماتیک دارای رتبه انرژی A هستند – آنها کارآمد هستند و حداکثر کارایی را ارائه می دهند در حالی که انرژی کمتری مصرف می کنند.

  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.