نکات مهم نصب ماشین لباسشویی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

نصب ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی

در دنیای امروزی که زمان ارزشمند است، ابزارهای خانگی به یک نقطه‌ی ضروری تبدیل شده‌اند. یکی از این ابزارها “ماشین لباسشویی” است. از جمله مزایای استفاده از ماشین لباسشویی می توان به صرفه‌جویی در زمان، نتایج بهتر در شستشو و صرفه جویی در مصرف آب و انرژی اشاره کرد. در این مقاله به بررسی مشکلاتی که در حین نصب ممکن است ایجاد شود می پردازیم.

اگر در لوله کشی ساختمان، لوله آب و فاضلاب به صورت جداگانه برای ماشین لباسشویی تعبیه شده باشد، به راحتی می توان ماشین لباسشویی را نصب کرد. ولی در بعضی مواقع این کار صورت نپذیزفته و هیچ لوله آب و فاضلابی در نظر گرفنه نشده است.

در این حالت تنها راه استفاده از لوله آب و فاضلاب مربوط به سینک ظرفشویی است. حدالامکان ماشین لباسشویی را در نزدیکی کابینت ظرفشویی قرار دهید. ولی اگر به هر دلیل امکان پذیر نبود، برای بلند کردن طول شلنگ های متصل به ماشین لباسشویی میتوانید از رابط استفاده کنید.

سیستم گرمایش از کف ( اجرای لوله کشی)
شلنگ-ورودی-لباسشویی شلنگ-خروجی-لباسشویی
شلنگ ورودی لباسشویی شلنگ خروجی لباسشویی

طریقه نصب شیر آب ماشین لباسشویی

برای اینکه شیر ظرفشویی و ماشین لباسشویی از یک لوله آب تغذیه شوند، احتیاج به یک سه راهی داریم. میتوان با نصب یک سه راهی به لوله آب دو خروجی از آن گرفت. به یک خروجی شیر پیسوار مناسب لباسشویی و به خروجی دیگر شیر پیسوار مناسب شیر ظرفشویی را متصل می کنیم. این کار را هم برای لوله آب گرم و هم برای لوله آب سرد انجام می دهیم.

روند کار به این شکل است که ابتدا یک مغزی را به لوله آبی که در دیوارقرار دارد متصل می کنیم. سپس سه راهی را به مغزی متصل می کنیم. حالا می توانیم شیر پیسوار ها را به سه راهی متصل کنیم و تمام.

سیستم گرمایش از کف ( اجرای عایق کف )

استفاده دیگر از سه راهی زمانی است که لوله و شیر پیسوار دقیقا پشت ماشین لباسشویی یا ماشین ظرفشویی قرار می گیرد و باعث میشود ماشین لباسشویی یا ظرفشویی جلوتر از حد معمول قرار گیرند. نصب سه راهی باعث می شود شیر پیسوار از کنار متصل شود و فضای کمی را اشغال کند. البته فراموش نکنید که خروجی دیگر باید توسط درپوش کور شود.

سه-راه

عکس بعدی استفاده از دو عدد سه راهی برای اضافه کردن شلنگ دستگاه آب تصفیه کن به لوله آب است.

سه-راه

نکته بعدی لوله فاضلاب است. برای خروجی ماشین لباسشویی هم میتوانید از لوله فاضلاب سینک ظرفشویی، به صورت مشترک استفاده کنید. به این صورت که در قسمت سیفون یک سه راهی متصل کنید و شلنگ خروجی لباسشویی را به آن وصل کنید.

چگونه کابینت مناسب سرویس بهداشتی انتخاب کنیم؟

اگر دارای ماشین ظرفشویی هستید می توانید از چهارراه استفاده کنید. بدین ترتیب مشکل کمبود خروجی فاضلاب حل می شود و هر سه خروجی سینک، ماشین ظرفشویی و لباس شویی از یک لوله خارج می شود.

به روش های گوناگون می توان خروجی فاضلاب را افزایش داد. باتوجه به فضای موجود در زیر کابینت و سه راه یا چهارراهی که تهیه کردید اقدام کنید.

در زیر چند نمونه را مشاهده کنید.

 

سه-راه سه-راه چهارراه

 

 

  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.