چگونه با کمترین هزینه بازسازی کنیم؟

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

چگونه با کمترین هزینه بازسازی کنیم؟

اگر بخواهید با کمترین هزینه، بازسازی یک فضا را شخصا انجام دهید یکی از رایج­ ترین جملاتی که خواهید شنید این است که زمان و هزینه آن دو برابر خواهد شد. بازسازی به طور کلی، فارغ از مبحث مقیاس، میتواند بسیار وقت گیر و پر هزینه باشد بخصوص اینکه تغییرات و هزینه­ های ناگهانی ممکن است تحمیل شود. با این حال تغییر چیدمان داخلی و ناکارآمدی آن به معنی از دست دادن سرمایه و زمان نیست. روش­ های متفاوتی وجود دارد که بدون استخدام کارگران و مجریان ساختمانی، در هزینه­ ها صرفه جویی کرد و در بخش­ های دیگر پروژه سرمایه گذاری کرد.

زمانی که تصمیم به بازسازی گرفتید یک اتاق یا یک محدوده را در نظر بگیرید و پروژه را در مقیاس ­های کوچک جلو ببرید و برای انتخاب مصالح، مصالح مقرون به صرفه با تکنیک­ های نصب ساده را انتخاب کنید مثل چوب، کاشی، آجر و … و قبل از شروع پروژه در برای آن­ها تحقیق کنید. همچنین به موضوع سازگاری مصالح انتخابی با محل استفاده از آن­ها دقت کنید.

چگونه با کمترین هزینه بازسازی کنیم

حذف کردن

ممکن است این موضوع بدیهی به نظر نرسد، اما استفاده از فضاها با انبوهی از وسایل ، مبلمان و … در نهایت احساس شلوغی و کلافگی خواهد شد پس بهتر است فضا را پاکسازی کنید و مبلمان و لوازم دکوری که دیگر هیچ ارزش افزوده ای برای فضای جدید شمارا ندارند، حذف کنید. همین موضوع راجع به دیوارها هم قابل اعمال است، اگر نیاز به فضای آزاد تر دارید، دیوار های غیر باربر را حذف کنید.  برای تشخیص نوع دیوار و جلوگیری از فجایع ساختمانی از یک متخصص در این حوزه کمک بگیرید. همچنین میتوان از ظاهر صنعتی و اکسپوز در دیوار­های داخلی استفاده کرد که نیاز به عایق بندی ندارند و در هزینه هم صرفه جویی خواهد شد.

انواع ترمووال + آموزش نصب

چگونه با کمترین هزینه بازسازی کنیم

رنگ آمیزی مجدد

اکثر طراحان داخلی از رنگ به عنوان یکی از موثر ترین راه ها برای تغییر فضای داخلی استفاده میکنند. رنگ های برپایه آب به لحاظ هزینه، صرفه بیشتری دارند اما ممکن است سه لایه از آن طول بکشد تا با پوشش یک لایه رنگ گران قیمت برابری کند. تغییر رنگ کابینت ، در یا قاب پنجره نیز در تغییر هویت بصری بسیار موثر است. ابتدا سطح را سمباده بزنید  و با آستر رنگ کنید و سپس رنگ اصلی را روی سطح مورد نظر بزنید.

از نظر مبلمان، تغییر رنگ آنها میتواند هزینه کمتری نسبت به تعویض آن­ها داشته باشد. یکی دیگر از عناصر قابل ترمیم و رنگ آمیزی مجدد که کمتر به آن توجه میشود دوغاب کاشی است.

چگونه با کمترین هزینه بازسازی کنیم؟

بازیافت

یکی از مهم­ترین مسائل در بازسازی با بودجه محدود، کار با آنچه دارید است. با این اوصاف، مواقعی وجود دارد که هزینه خرید یک شی جدید بسیار کمتر از بازسازی یا ساخت خود است، بنابراین قبل از تصمیم گیری نهایی، در مورد آنچه در بازار موجود است و قیمت های متفاوتی که آنها به فروش می رسند، تحقیق کنید. در مرحله دوم، وسیله ای را دور نیندازید زیرا هر کالایی پتانسیل این را دارد که دوباره به چیزی جدید تبدیل شود.

بهترین راه از بین بردن جرم شیرآلات

به عنوان مثال، به‌جای دور انداختن مبل‌ها یا صندلی‌های غذاخوری، می‌توانید کوسن‌ها و پارچه‌ها را دوباره روکش کنید، به‌خصوص اگر فریم هنوز نسبتاً نو باشد. همچنین می‌توانید با تغییر جزئی طراحی یک مبلمان یا تناسب و دادن عملکرد کاملاً جدید بر اساس ظاهر آن، از اصل “فرم از عملکرد پیروی می‌کند” استفاده کنید. همچنین می توانید عملکرد اتاق های بلااستفاده را با  مبلمان موجود تغییر دهید.

چگونه با کمترین هزینه بازسازی کنیم؟

جایگزین کردن

بودجه کم اغلب نشان‌دهنده «بازسازی به جای جایگزینی» است، اما در برخی موارد، جایگزین کردن راه حل بهتری است. قبل از شروع، در مورد انواع مختلف مواد موجود تحقیق کنید چرا که اغلب می توانند بافت یا پرداخت مشابهی داشته باشند.

پریزهای برق یکی از موارید است که در هنگام بازسازی نادیده گرفته می شوند. با این حال، این اکسسوری‌های کوچک می‌توانند به شدت بر نحوه ترکیب بصری فضا تأثیر بگذارند. به طور مشابه، دستگیره­ها و دستگیره­های در و کابینت ممکن است جزییات طراحی کم اهمیتی به نظر برسند، اما پس از تغییر می­توانند تفاوت­های زیادی در طراحی ظاهری ایجاد کنند.

سازماندهی مجدد

چیدمان مبلمان را با فکر کردن به ارتفاع و نه فقط نقشه فضا، مرتب کنید. مبل‌ها یا تخت‌خواب‌ها را با ارتفاع بیشتری روی زمین قرار دهید تا یک فضای جدید در زیر آن بسازید تا به فضای بیشتری برای ذخیره‌سازی کمک کند. چیدمان فضایی یک اتاق باید براساس نحوه گردش شما در اطراف فضا و ترجیحات شما باشد. وسایل بهداشتی و هر چیزی که نیاز به لوله کشی یا کارهای برقی دارد به احتمال زیاد به کمک یک متخصص نیاز دارد را به جز در موارد ضروری جابجا نکنید. این وسایل را به‌عنوان وسایل غیرقابل حرکت در نظر بگیرید و دور آن‌ها کار کنید.

آموزش لوله کشی آب با اتو لوله

چگونه با کمترین هزینه بازسازی کنیم؟

اضافه کردن

بازسازی­ها همچنین می­تواند شامل افزودنی­هایی به فضا باشد. در آشپزخانه­ها (و گاهی اوقات حمام ها)، افزودن یک صفحه بر پشت سینک و میزها می­تواند هویت و احساس فضا را تغییر دهد. همچنین گزینه‌های کاشی‌کاری مقرون‌به‌صرفه و در دسترس زیادی وجود دارد، مانند کاشی‌های موزاییک، کاغذ دیواری ضد آب، پانل‌های چوبی، شیشه‌های رنگی، آجر و رنگ ضد آب.

چگونه با کمترین هزینه بازسازی کنیم؟

با افزودن یک یا چند دیوار برجسته در سراسر مناطقی که در حال بازسازی هستند، چه از طریق کاغذ دیواری، نقاشی های دیواری، هنر استنسیل، یا سه بعدی کردن دیوار با چسباندن پانل های چوبی یا میله بر روی دیوار، و رنگ آمیزی کل سطح با یک رنگ ثابت فضا را تغییر دهید. دیوار ساختمانی برای ایجاد فضاهای جدید بسیار پرهزینه است و اغلب به کمک متخصص نیاز دارد، اما، پارتیشن های ساخته شده از مواد کم هزینه و سبک مانند تیرهای چوبی، تخته سه لا، مکعب های شیشه ای توخالی، یا بلوک های سفالی قابل اجرا هستند.

  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.