راهنمای انتخاب توالت‌فرنگی

توالت فرنگی این روزها با توجه به تغییر سبک زندگی و آسیب های ناحیه پا و کمر روز به روز بیشتر می شود.

توالت فرنگی

انتخاب توالت‌فرنگی مناسب می تواند راحتی استفاده از این محصول را در پی داشته باشد.

بهترین زمان برای تصمیم گیری و اندازه گیری توالت فرنگی در زمان لوله کشی و قبل از کاشی کاری ساختمان است چرا که برای نصب توالت فرنگی وال هنگ و همچنین برای تغییر محل قرارگیری توالت فرنگی معمولی بعد از این مرحله دیگر نمی تواند اقدام نمود و جابجایی سیستم فاضلاب و لوله های آب ساختمان عملاً غیرممکن می‌شود.

 مهمترین عامل در انتخاب توالت فرنگی تخلیه به زمین آکس آن است.

آکس توالت فرنگی به فاصله لوله تخلیه از دیوار پشت گفت می شود . که این فاصله به دلیل عبور لوله های فاضلاب از درون اسکلت ساختمان به راحتی قابل تغییر نیست. باید متناسب با فاصله لوله از دیوار توالت فرنگی مناسب را انتخاب نمود.

آکس توالت فرنگی

معمولاً آکس توالت‌فرنگی بین ۲۰ تا ۲۸ سانتیمتر اما محصولاتی با آکس بزرگتر و کوچکتر هم برای فضاهای خاص تولید می شود. لازم به ذکر است نصب کاشی روی دیوار باعث کاهش این فاصله می گردد

همچنین یک انشعاب آب سرد در پشت توالت فرنگی مورد نیاز است که بتوان مخزن سیفون توالت فرنگی را پر نمود همچنین اگر نیازمند نصب بیده برای توالت فرنگی هستید لازم است علاوه بر یک انشعاب آب سرد برای سیفون توالت فرنگی یک انشعاب سرد و گرم دیگر نیز برای اتصال بیده تعبیه نمایید.
برای نصب توالت فرنگی وال هنگ سازه و سیفون در مرحله لوله کشی زیر کاشی قرار می‌گیرد. و لوله و اتصالات آب و فاضلاب نیز به آن متصل می کرد می گردد. بعداً روی مخزن آن  کاشی می شود. سنگ توالت فرنگی وال هنگ و دکمه فلاش تانک توکار در پایان مراحل ساخت و ساز روی آن نصب می گردد.

 توالت فرنگی از لحاظ سیستم شستشو به چند دسته تقسیم می شود.

و هرچه سیستم به روز تر باشد با حجم کمتری از آب شستشوی بهتری را انجام می‌دهد. سیستمهای گردابی و ریزشی در دسته سیستم های قدیمی قرار می گیرد. که مصرف آب بالایی دارند حال آنکه سیستمهای توربوجت و شوتینگ، سیستم های جدیدتری هستند و با حجم کمتری از آب شستشوی بهتری انجام میدهند.

سیستم شستشوی توالت‌فرنگی ریزشی

سیستم شستشوی توالت‌فرنگی ریزشی

سیستم شستشوی توالت‌فرنگی گردابی

سیستم شستشوی توالت‌فرنگی گردابی

سیستم شستشوی توالت‌فرنگی شوتینگ

سیستم شستشوی توالت‌فرنگی شوتینگ

سیستم شستشوی توالت‌فرنگی توربوجت

سیستم شستشوی توالت‌فرنگی توربوجت

سایز لوله خروجی توالت‌فرنگی نیز برای نصب در محل مهم است معمولاً توالت فرنگی ها خروجی های متفاوتی از ۶۰ تا ۱۰۰ میلی متر دارند. که زمان نصب اطمینان از انطباق توالت و توالت فرنگی با محل نصب بسیار مهم است. در جانمایی توالت فرنگی باید فضای کافی برای قرار دادن پاها در جلو موجود باشد  و شیر توالت نصب شده بر روی دیوار نیز باید فضای کافی برای باز و بسته شدن داشته باشد و به بدن برخورد نکند. میتوان برای توالت فرنگی از شیلنگ های شات‌آف یا براکتی نیز بهره برد. این شیلنگ ها با یک انشعاب از ورودی سیفون توالت فرنگی نصب شده و مورد استفاده قرار گیرد.

برای مشاهده و مقایسه انواع توالت فرنگی میتوانید به وبسایت ابزارینا بخش توالت فرنگی مراجعه کنید

ب

  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.