راهنمای انتخاب شلنگ و شیر توالت

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

انتخاب مناسب شیرتوالت یا شیرآفتابه به یکسری از عوامل بستگی دارد. شیرهای توالت همگی به دیوار نصب می شوند. در انتخاب شیر توالت علاوه بر کیفیت و عملکرد شیر که برای همه مهم است، توجه به نوع طراحی و رنگ آن نیز مهم است. امروزه علاوه بر اهمیت به دکوراسیون و چیدمان منازل، به اجزا و ملزومات سرویس بهداشتی نیز بها داده می شود. چه برای سرویس بهداشتی منازل و چه برای سرویس بهداشتی عمومی. در این مقاله سعی شده تا با انواع شلنگ و شیرهای توالت آشنا شوید تا بتوانید انتخاب مناسبی را انجام دهید.

خرید-شیر-توالت

انواع شیر توالت

از نظر طراحی

شیرهای توالت در سبک های مختلف از جمله گرد، فلت، کلاسیک و مدرن در رنگ متنوع در بازار موجود می باشند. رنگ های متنوع کروم، کروم مات، طلایی، طلایی مات و رنگ های فانتزی رنگی در بازار موجود می باشد.

از نظر کاربرد

شیرآلات به صورت اهرمی و کلاسیک تولید می شوند. در مدل کلاسیک تنظیم دمای آب نسبت به مدل های اهرمی سخت تر است، همچنین مصرف آب بیشتر می باشد. در شیرآلات اهرمی، کارتریج وظیفه خروج و تنظیم دمای آب را برعهده دارد. کارتریج ها در سایز های مختلف هستند. هرچقدر سایز کارتریج بیشتر باشد فشار آب خروجی بیشتر است. در شیرآلات کلاسیک این کار برعهده مغزی است. همچنین شیر های تک آب برای مواقعی که لوله کشی آب گرم صورت نگرفته در بازار موجود می باشد.

آفتابه-تتراس شیر آفتابه کاستا کلاسیک قهرمان شیر آفتابه 2×2 کوچک قهرمان

 

توکار یا روکار

شیرتوالت هم به صورت توکار و هم به صورت روکار تولید می شوند. در شیرآلات توکار برخلاف شرآلات روکار همه متعلقات دردل دیوار جاساز شده است و فقط اهرم و قسمت خروجی آب قابل مشاهده است. اگر خواهان نصب شیرتوالت توکار هستید باید قبل از کاشی کاری دیوار اقدام به نصب متعلقات شیر نمایید.

شلنگ توالت شیر توالت توکار

عوامل موثر در انتخاب شیر آفتابه

دکوراسیون سرویس بهداشتی

امروزه سرویس بهداشتی درمنازل یا فضای عمومی نه تنها نیاز به کاربری عالی دارد بلکه از دیدگاه دکوراسیون نیز بسیار مهم در نظر گرفته می شود. کاشی و سرامیک، سنگ توالت، لوازم و ملزومات موجود در سرویس بهداشتی همه در دکوراسیون سرویس بهداشتی تاثیرگذارند. شلنگ و شیر آفتابه از این نظر مستثنا نیستند. تنوع در طراحی و رنگ شیر و شلنگ توالت، انتخاب را برای هر نوع سلیقه ای راحت کرده است.

سنگ توالت ایرانی یا فرنگی

شاید دور از ذهن بنظر برسد که سنگ توالت ایرانی یا فرنگی چه ارتباطی به انتخاب شیر توالت دارد. در طراحی بعضی از شیرآلات آفتابه، حالت اهرم به صورت افقی و در بعضی از شیرآلات به صورت عمودی است. شیرآلاتی که دسته آن ها به صورت افقی طراحی شده برای سرویس بهداشتی هایی که سنگ توالت ایرانی دارند توصیه نمی شود. دراین موارد، اگر فاصله سنگ توالت از دیوار کناری کم باشد، هنگام برخواستن از روی سنگ احتمال برخورد با اهرم شیر توالت و باز شدن ناگهانی آن وجود دارد.

شیر آفتابه اسپانیایی رویال قهرمان شیر آفتابه ایتالیایی قهرمان

همچنین در توالت های فرنگی نصب شیرآلاتی که اهرم آن ها به صورت افقی است بدلیل دسترسی راحت تر به اهرم مناسب تر است.

تجهیزات لوله کشی

در سرویس های بهداشتی فاقد لوله کشی آب گرم، نصب شیر تک آب توصیه می شود. شیر های تک آب، هم به صورت اهرمی و هم به صورت کلاسیک موجود می باشد.

شیر آفتابه 2×2 کوچک قهرمان شیر آفتابه تکی تنسو قهرمان

قطعات شلنگ توالت

وظیفه شلنگ توالت انتقال آب شیر توالت برای راحتی در امر شستشو است.کیفیت و طول عمر شلنگ توالت به قطعات بکار رفته در آن بستگی دارد.

مهره اتصال :  در سر شلنگ های توالت یک مهره برای اتصال به شیر توالت وجود دارد. این مهره می تواند از جنس برنج، پلاستیک و یا زاماک باشد. برنج بهترین جنس و زاماک بدترین است.

مهره-اتصال-شلنگ-توالت

تیوب شلنگ : تیوب بکار رفته در شلنگ توالت از جنس پلاستیک می باشد. هرچه این شلنگ ضخیم تر باشد و کیفیت پلاستیک آن بهتر باشد، طول عمر شلنگ بیشتر است.

تیوب

پرلاتور : وظیفه پرلاتور ترکیب آب و هوا به منظور افزایش فشار آب و کاهش مصرف آن می شود.

پرلاتور سایز 25 (1)

محافظ تیوب : محافظ تیوب از جنس فلز و عموما استیل می باشد. استفاده از استیل با کیفیت در ساخت آن، مانع از زنگ زدگی شده و طول عمر بالاتری دارد.

محافظ

لیوانی : وظیفه این قطعه اتصال پرلاتور به شلنگ می باشد. جنس برنجی آن جزو باکیفیت ترین می باشد و زاماک بدترین کیفیت را دارد.

لیوانی

قلاب اتصال : وظیفه قلاب اتصال نگهداری شلنگ توالت به دیوار می باشد. معمولا از جنس پلاستیک تولید می شود. جنس مرغوب آن پلاستیک abs آبکاری شده است.

قلاب

 

با بوگیر توالت فرنگی از شر بوی بد خلاص شو

انواع شلنگ توالت

شلنگ های توالت انواع و اقسام مختلفی دارند.

شلنگ توالت پلاستیکی

همانطور که از نام آن پیداست این شلنگ تماما از جنس پلاستیک ساخته شده است.

شلنگ-توالت-پلاستیکی

شلنگ توالت فلزی

جنس این مدل از شلنگ توالت ها استیل می باشد. آبکاری روی شلنگ استیل باعث درخشش بیشتر آن می شود. شلنگ های استیل را می توانید در رنگ های کروم، فید ، طلایی، طلایی مات و …. خرید نماییدو با رنگ شیر توالت خود هماهنگ کنید.

شلنگ-توالت-فلزی

شلنگ توالت آنتی باکتریال

شلنگ توالت های آنتی باکتریال همان شلنگ توالت فلزی است ولی روی آن با یک روکش پلاستیکی آنتی باکتریال پوشانده شده. این پوشش مانع از زنگ زدگی و ایجاد رسوب در شلنگ می شوند. همچنین یکی دیگر از مزیت های مهم آن، پاک شوندگی راحت شلنگ است.

شلنگ-توالت-آنتی-باکتریال

شلنگ توالت براکتی

در قسمت خروجی این شلنگ ها به جای نصب پرلاتور، شات آف نصب شده است. بوسیله دکمه تعبیه شده روی آن می توان جریان آب را قطع و وصل کرد. این شلنگ ها بیشتر مناسب توالت های فرنگی می باشند.

شلنگ توالت براکتی قهرمان

 حالا که با انواع شیر توالت و شلنگ توالت آشنا شدید، می توانید با انتخاب مناسب این دو،   نسبت به کارایی و عملکرد و هم نسبت به ظاهر زیبا سرویس بهداشتی خود اقدام کنید.

بهترین شیر روشویی چشمی
  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.