چگونه اتاق خواب مستر را طراحی کنیم؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مقدمه

طراحی اتاق خواب مستر به عنوان اصلی ترین اتاق یک خانه مهم و حساس است. یک اتاق مستر، از دیگر اتاق های خانه بزرگ تر بوده و سرویس بهداشتی و حمام دارد. کمترین امکاناتی که برای آن میتوان در نظر گرفت، وجود فضای کافی برای تخت خواب دو نفره (استاندارد) و کمد است. هر چه ابعاد فضا بزرگ تر باشد، میزان امکانات رفاهی آن نیز بیشتر میشود.

طراحی اتاق مستر

از آنجایی که اتاق به عنوان فضایی برای استراحت، خواب و فراغت استفاده میشود. رعایت برخی از نکات در طراحی اتاق مستر ضروری است که در ذیل به آن اشاره خواهد شد:

نور پردازی مناسب

 نورپردازی اتاق به ایجاد یک فضای آرامش بخش و دعوت کننده کمک می کند. استفاده از نورهای سرد باعث تحریک به بیدار ماندن و استفاده صحیح از نور گرم سبب ایجاد فضای آرامش بخش میشود. بهتر است از نورپردازی استفاده شود که قابل تنظیم با شرایط فرد باشد.

  • پنجره‌های اتاق مستر را بهتر است، بزرگ انتخاب کنید تا میزان نور طبیعی ورودی به فضا بیشتر شود.
  • برای تامین نور عمومی میتوان از لوستر های سقفی یا دیواری استفاده کرد.
  • در کنار تخت خواب یا میز تحریر با قرار دادن چراغ های رومیزی، نور موضعی تامین میشود.
علل مختلف نشتی سیفون توالت و راه های رفع آن

تهویه مطبوع

هر چه فضای اتاق بزرگ تر، میزان استفاده از آن بیشتر و میزان دریافت نور آفتاب بیشتر باشد به تهویه بیشتری نیازمند است. توجه به قرارگیری پنجره در هنگام طراحی اتاق، بسیار ضروری است. سیستم های تهویه مطبوع نیز میتوانند  دما، رطوبت، و کیفیت هوا رو کنترل کنند که مرکزی یا مستقل هستند.

  • استفاده از سیستم تهویه مطبوع همراه با فیلتر، هوای اتاق همواره تمیز می­ماند.
  • سیستم تهویه مناسب برای فضای خواب باید صدای کمی داشته باشد تا مزاحمتی ایجاد نکند.

رنگ بندی مناسب

رنگ ها میتوانند باعث القا احساس آرامش، دعوت کنندگی شوند. به طور کلی رنگ های سرد و ملایم برای اتاق خواب گزینه مناسب هستند چرا که باعث بزرگ تر نشان دادن اتاق میشود.

توزیع فضایی مناسب

در طراحی پلان یک اتاق مستر، به توضیع فضایی باید توجه کرد. فضای کافی برای قرار گرفتن تخت خواب، کمد ، میز  و …  باید در نظر گرفته شود. تخت خواب بهتر است در یک گوشه قرار داده شود. میز تحریربهتر است در نزدیکی پنجره باشد تا از نور طبیعی استفاده کند و کمد لباس در قسمت کم نور تا فضا شلوغ نشود.

حل مشکل فشار کم آب با یک راهکار ساده

سرویس بهداشتی اتاق مستر

حمام و سرویس بهداشتی در اتاق مستر می‌تواند یک فضای آرامش‌بخش در اتاق  شما باشد که  با برنامه‌ریزی به فضای متفاوتی نسبت به دیگر سرویس های عمومی خانه تبدیل شود.

در نظر گرفتن این نکته ضروری است که سرویس و فضای اتاق در هماهنگی با یکدیگر و  از یک سبک باشند  با توجه به ابعاد پلان سرویس و در نظر گرفتن در و فضای اشغال شده توسط در هنگام باز و بسته شدن، ابعاد مناسب سنگ و شیرآلات بهداشتی انتخاب میشود. همچنین برای بزرگ تر نشان داده شدن بهتر است از رنگ های خنثی و روشن اسفاده شود. امروزه با توجه به تولیدات گسترده شیرالات بهداشتی توکار و همچنین روشویی و فرنگی توکار، استفاده از این محصولات برای سرویس اتاق مستر مناسب می باشد.

طراحی اتاق مستر
طراحی اتاق مستر

استفاده از شیرآلات توکار برای سرویس مستر مزایای زیادی دارد، از جمله:

تاریخچه شیرآلات بهداشتی

ظاهر مدرن و شیک: شیرآلات توکار به دلیل اینکه تمام اجزای مکانیکی آنها در داخل دیوار قرار می گیرد، ظاهری بسیار مدرن و شیک دارند. این امر باعث می شود که سرویس مستر شما ظاهری لوکس و مجلل پیدا کند.

سهولت در تمیز کردن: شیرآلات توکار به دلیل اینکه تمام اجزای مکانیکی آنها در داخل دیوار قرار می گیرد، به راحتی تمیز می شوند. این امر باعث می شود که سرویس مستر شما همیشه تمیز و بهداشتی باشد.

دوام و ماندگاری: شیرآلات توکار به دلیل اینکه اجزای مکانیکی آنها در معرض آسیب‌های محیطی قرار ندارند، دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به شیرآلات روکار دارند. این امر باعث می شود که شما بتوانید سال‌های طولانی از شیرآلات توکار خود استفاده کنید.

توجه به این نکته ضروری است چنانچه انتخاب شما برای استفاده بهینه از فضا، استفاده از محصولات توکار باشد، فراهم اوردن بستر نصب، قبل از نصب کاشی ضروری است. با توجه به مزایای ذکر شده، استفاده از شیرآلات توکار برای سرویس مستر انتخابی هوشمندانه است. با این حال، باید توجه داشته باشید که نصب شیرآلات توکار نیاز به مهارت و تجربه دارد.

  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.