فلاش تانک نخر ، تعمیر کن

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

فلاش تانک نخر ، تعمیر کن !

برای شستشو و از بین بردن آلودگی های موجود در توالت از فلاش تانک ( که در اصطلاح به غلط سیفون گفته می شود) استفاده می شود. فلاش تانک جزو وسایل مصرفی بحساب می آید از این رو احتما فرسایش و خرابی در آن وجود دارد. پس چه بهتر است که در صورت خرابی فلاش تانک بجای تعویض آن، با هزینه کمتر قطعه خراب را تعویض نمایید. بدین منظور  سعی کردیم تا شما را با قطعات داخلی فلاش تانک آشنا کنیم تا در صورت بروز مشکل بتوانید آن را رفع نمایید.

فلاش-تانک

 

انواع فلاش تانک

فلاش تانک ها از نظر ظاهری  به  دو دسته  توکار و روکار تقسیم می شوند. فلاش تانک های روکار اولین نسل از فلاش تانک ها هستند. برخلاف فلاش تانک های روکار که قابل مشاهده هستند، فلاش تانک های توکار در داخل دیوار نصب می شوند و فقط دکمه های آن قابل مشاهده است. 

فلاش تانک ها بصورت تک زمانه و دوزمانه تولید می شوند. یک دکمه برای تخلیه آب کمتر و دکمه دیگر برای تخلیه آب بیشتر.

فلاش-تانک-توکار فلاش-تانک-روکار

از نظر نحوه تخلیه نیز فلاش تانک ها را به دکمه دار، دکمه-طناب و اتوماتیک می توان دسته بندی کرد. در فلاش تانک های دکمه ای با فشار دادن دکمه روی فلاش تانک آب مخزن به یکباره تخلیه می شود. همین امر در فلاش تانک های طنابی با کشیدن طناب صورت می گیرد. نوعی دیگر از فلاش تانک نیز وجود دارد که هم دارای دکمه و هم دارای طناب می باشد که هم از طناب و هم از دکمه می توان برای تخلیه آب استفاده کرد.

فلاش تانک باریک

 

بهترین راه از بین بردن جرم شیرآلات

مدل دیگر فلاش تانک ها، فلاش تانک های اتوماتیک ( سنسوردار ) است، که در اماکن عمومی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه کار این مدل از فلاش تانک ها به این صورت است که پس از خارج شدن فرد از سرویس بهداشتی و بسته شدن در، مخزن فلاش تانک به طور اتوماتیک تخلیه می شود.

امروزه برای صرفه جویی بیشتر در مصرف آب فلاش تانک های دو زمانه طراحی و تولید شده است. این فلاش تانک ها دارای دو دکمه هستند و سیستم کار در این مدل بدین صورت است که یک دکمه برای تخلیه آب با حجم کمتر و یک دکمه برای تخلیه آب با حجم بیشتر است.

خرابی فلاش تانک

تشخیص این که فلاش تانک خراب شده باشد مشهود است. وقتی عملکرد فلاش تانک با مشکل مواجه شود نشان از خرابی فلاش تانک دارد. خرابی فلاش تانک به دو صورت نمایان می شود. یکی از خرابی های فلاش تانک این است که با زدن دکمه و یا کشیدن طناب آب مخزن آن تخلیه نشود. مشکل دیگری که ممکن است برای فلاش تانک رخ دهد این است که بعد از پر شدن مخزن آب قطع نشود و از مخزن فلاش تانک  سرریز کند. 

قطعات فلاش تنک

برای تعمیر فلاش تانک در ابتدا باید با قطعات تشکیل دهنده آن آشنا شوید. فلاش تانک از دو قطعا اصلی به نام فلوتر و پم تخلیه تشکیل شده است.

فلوتر (شناور) : وظیفه فلوتر تنظیم میزان حجم آب درون مخزن فلاش تانک است. بعد از هر بار تخلیه مخزن، آب به داخل مخزن جریان می یابد و بعد از رسیدن به ارتفاع معین فلوتر جریان آب را قطع می کند.

پمپ تخلیه: این قطعه همانطور که از نامش پیداست وظیفه تخلیه آب درون مخزن فلاش تانک را برعهده دارد. این کار با زدن دکمه و یا کشیدن اهرم صورت می پذیرد.

عیب یابی فلاش تانک

همانصور که گفته شد فلاش تانک از دو قطعه اصلی به نام فلوتر(شناور) و پمپ تخلیه تشکیل شده است. در خیلی از موارد ایراد در یکی از این دو قطعه میتواند باعث بروز مشکل در کارکرد فلاش تانک شود.

فلوتر فلاش تانک قهرمان پمپ-820-محک

در مواقعی که آب وارد فلاش تانک نشود و یا پس از ورود آب و پر شدن مخزن، آب قطع نشود، شناور ( فلوتر) دچار مشکل شده است. در این هنگام باید اقدام به تعویض شناور فلاش تانک نمایید.

ایراد دیگری که ممکن است برای فلاش تانک بوجود بیاید ایراد در پمپ تخلیه است. ایراد در پمپ تخلیه به این صورت است که بعد از پر شدن فلاش تانک عمل تخلیه آب صورت نمی گیرد و یا بدون فشار دادن دکمه آب تخلیه و یا قطره قطره خارج شود. این مشکل با تعویض پمپ تخلیه حل می شود.

تعمیر فلاش تانک

پس از عیب یابی نوبت به تعمیر فلاش تانک می رسد. با تعویض قطعات خراب می توانید مشکل را بر طرف نمایید. برای تهیه قطعات فلاش تانک کا فی است به سایت ابازرینا مراجعه و از بخش قطعات فلاش تانک اقدام به تهیه قطعه مورد نظر نمایید.

برای تعویض قطعه مراحل زیر را دنبال نمایید.

  1. ابتدا جریان آب ورودی را قطع کنید
  2. مخزن فلاش تانک را تخلیه کنید
  3. برای راحتی کار می توانید فلاش تانک را از دیوار جدا کنید
  4. قطعه خرای را به کمک آچار و پیچ گوشتی جدا کنید و قطعه سالم را جاگزین نمایید
  5. فاش تانک را در جای خود قرار دهید و جریان آب را وصل کنید.

لیست قیمت فلاش تانک

همچنین می توانید بهترین فلاش تانک های موجود بازار را با بهترین قیمت از سایت ابزارینا تهیه کنید.

 

چگونه صدای شناور توالت فرنگی را قطع کنیم ؟
  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.