نصب کاشی و سرامیک با چسب

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

نصب کاشی و سرامیک با چسب یکی از گام‌های اساسی در بهبود زیبایی و کاربری فضاهای داخلی است. این مقاله به شما راهنمایی جامعی برای نصب کاشی و سرامیک ارائه می‌دهد تا بهترین نتیجه را به دست آورید. در این مقاله سعی شده تا روش‌های برتر نصب کاشی و سرامیک، و ترفندهای حرفه‌ای برای نصب سرامیک توسط خود شما ارائه شود.

اگر به تازگی نقل مکان کرده اید و دیوار و کف حمام و سرویس بهداشتی منزلتان نیازمند تعویض است و یا در منزل فعلیتان خواهان تغییر اساسی هستید، ما به شما کمک می کنیم تا با کمترین هزینه سرامیک و کاشی های سرویس بهداشتی  و حمام را تغییر دهید.

احتمالا اولین کاری که به ذهن شما می رسد این است که باید سرامیک ها را از روی دیوار کنده، دوباره زیرسازی انجام دهید و سپس اقدام به نصب سرامیک کنید. مطمئنا اگر به دردسر و هزینه های آن فکر کنید پشیمان خواهید. ما در این مقاله راهکاری را با شما در میان می گذاریم که هم در زمان و هم در هزینه صرفه جویی نمایید و به نتیجه دلخواه برسید.

تنها راهی که می توان بدون ایجاد خرابی، سرامیک ها را تغییر داد استفاده از چسب کاشی است. با کمک چسب کاشی می توانید کاشی و سرامیک های جدید را به سرامیک های قبلی بچسبانید. نگران افتادن سرامیک ها پس از نصب نباشید زیرا این چسب ها بسیار قوی هستند به شرطی با دقت و اصولی از آن ها استفاده شود.

قبل از شروع به نصب سرامیک در سرویس بهداشتی، ابعاد فضا را به دقت اندازه‌گیری کنید. این شامل ارتفاع دیوارها، ابعاد زمینه سرویس بهداشتی، و فاصله بین اجزای مختلف می‌شود. اطمینان حاصل کنید که سرامیک مناسب اندازه و شکل فضاست. به وسیله‌ی ترکیب طرح‌های مختلف، رنگ‌ها و انواع کاشی و سرامیک، می توان به یک ارتقاء درجه ظاهری در فضای حمام و سرویس بهداشتی دست یافت. مراحل زیر را دنبال کنید تا نصب کاشی توسط چسب آشنا شوید.

چسباندن کاشی با چسب

مرحله اول زیرسازی

ابتدا باید سطح مورد نظر را زیرسازی کنید. سطح مورد نظر باید کاملا تراز و یکسان باشد. به شکستگی ها و خطوط عمق بندکشی توجه کنید و آن را پر کنید.

مرحله دوم آماده سازی چسب

برای چسباندن کاشی حتما از چسب مخصوص استفاده کنید که به صورت پودری و خمیری در بازار موجود می باشد. استفاده از نوع خمیری آن نیازی به آماده سازی ندارد و درنوع پودری آن باید طبق دستورالعمل نوشته روی بسته بندی، آن را با نسبت معینی با آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید.

مرحله سوم پخش کردن چسب روی سطح

از ماله شیار دار کمک بگیرید.تفاوتی ندارد که چسب را روی دیوار بمالید یا پشت کاشی. هر چند پخش آن روی دیوار به تمیزی کار می افزاید. دقت کنید که مالیدن چسب را در ضخامت کم و یکدست انجام دهید. اگر چسب را روی دیوار پخش می کنید به این نکته توجه کنید که چسب بعد ار ۳۰ دقیقه خشک می شود و دیگر کارایی ندارد. پس حتما به میزانی از چسب روی دیوار بمالید که در کمتر از ۳۰ دقیقه روی آن کاشی بچسبانید.

مرحله چهارم چسباندن کاشی ها

کاشی ها را از یک سمت به سمت دیگر به دقت روی سطح بچسبانید. ۵ دقیقه زمان می برد تا چسب کاشی خودش را بگیرد. سپس به مرحله بعد بروید. برای اطمینان می توانید از یک تراز کمک بگیرید. هنگام نصب حتما به محل نصب شیرآلات و خروجی لوله فاضلاب دقت کنید. این محل ها باید روی کاشی ها علامت زده شده و برش بخورد. برای برش زدن کاشی ها بسته به نوع کاشی از کاشی بر یا سنگ فرز استفاده کنید.

مرحله پنجم بند کشی

بعد از گذشت ۵ الی ۶ساعت کاشی ها کاملا خشک می شود. حال باید فاصله بین کاشی ها را بندکشی کرد. برای بند کشی از ملات دوغاب سیمان استفاده کنید. ملات دوغاب سریعا خشک می شود پس سرعت عمل خود را بالا ببرید. سعی کنید با ظرافت این کار را انجام دهید تا از نظر ظاهری ایجاد مشکل نکند. 

 طرز تهیه دوغاب:از پودر خاک سنگ و سیمان سفید برای تهیه دوغاب استفاده می شود.

پودر خاک سنگ و سیمان را به نسبت ۳ به ۱ مخلوط کنید. از الک رد کنید. به میزانی که نیاز دارید در ظرفی ریخته و آب را کم کم به آن اضافه کنیدتا غلظتی شبیه به ماست پیدا کند. ۵ تا ۱۰ دقیقه به آن استراحت دهید تا آماده استفاده شود.

البته دوغاب آماده نیز در بازار موجود می باشد که می توانید از آن برای بندکشی استفاده کنید.

مزایای و معایب چسب کاشی

 از جمله مزایای استفاده از چسب کاشی می توان به سهولت در نصب، عدم نیاز به کندن کاشی های قبلی، سرعت بالاو کثیف کاری کم اشاره کرد. چسب کاشی را بهتر است برای چسباندن در سطوحی مثل کف و دیوار استفاده کنید. بهتر است چسب کاشی را برای استفاده در مناطق مرطوب و یا چسباندن کاشی به سقف استفاده نکنید.

 نکات مهم در هنگام برش زدن کاشی ها

برای برش زدن کاشی از وسیله ای به نام کاشی بر و یا مینی فرز استفاده می شود. اینکه از کدام ابزار برای برش استفاده کنید به شکل برش کاشی شما بستگی دارد. مزیت استفاده از ابزار کاشی بر کاربرد راحت تر،خطر و کثیف کاری کمتر می باشد  و از طرفی استفاده از سنگ فرز سرعت عمل را بالا می برد و برای برش های منحنی شکل مناسب است.

رفع مشکل نصب شیرآلات بعد از چسباندن کاشی

وقتی کاشی روی کاشی می چسبانید، لوله و اتصالات داخل دیوار، در عمق دیوار باقی می ماند و در هنگام نصب شیرآلات با مشکل مواجه می شویم. برای رفع این مشکل باید از قطعه ای به نام  روپیچ توپیچ استفاده کنیم. دو سر این قطعه دارای رزوه می باشد.

 

5 روش کاربردی شدن کابینت کنج آشپزخانه

از نوار تفلون برای آببندی استفاده کنید. روپیچ توپیچ را به کمک آچار به لوله های داخل دیوار وصل کنید و مشکل نصب شیرآلات را برطرف سازید. این قطعه را می توانید از سایت ابزارینا تهیه کنید.

  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.