راهنمای انتخاب شناور توالت فرنگی

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

توالت فرنگی

توالت فرنگی ها عموما از جنس چینی با روکش لعاب چینی و در دو نوع زمینی و دیواری (والهنگ) تولید می شوند. والهنگ ها برخلاف توالت فرنگی های زمینی که دارای خروجی از کف هستند، به دیوار متصل شده و خروجی به دیوار دارند. فلاش تانک توالت فرنگی های خروجی از کف روی فرنگی قرار دارد برخلاف والهنگ ها که دارای فلاش تانک توکار هستند.  آشنایی با سیستم تخلیه فلاش تانک های توالت فرنگی این امکان را به شما می دهد تا در صورت بروز مشکل و خرابی در آن، براحتی و در سریعترین زمان ممکن اقدام به رفع آن نمایید.

سیستم تخلیه توالت فرنگی

سیستم تخلیه در توالت فرنگی ها توسط فلاش تانک انجام می شود. بدین صورت که با زدن دکمه حجم قابل توجهی از آب با فشار از مخزن خارج شده و بعد از شستشوی کاسه از لوله خروجی خارج می شود.

راهنمای انتخاب شناور توالت فرنگی


سیستم تخلیه به دو صورت تک زمانه و دو زمانه تولید می شوند. در سیستم های تک زمانه یه دکمه برای تخلیه مخزن آب وجود دارد که با فشردن آن کل حجم مخزن خالی می شود و لی در سیستم های تخلیه دوزمانه، دو دکمه تعبیه شده است. یک دکمه برای تخلیه حجم کم آب و دکمه دیگر برای تخلیه کامل مخزن. در سیستم های دوزمانه مصرف آب ساختمان به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد. تنظیم حجم آب جمع شده در مخزن نیز قابل کنترل است که در ادامه یه آن خواهیم پرداخت.

 

اجزای فلاش تانک توالت فرنگی

اجزای مهم فلاش تانک های توالت فرنگی سیفون و شناور (فلوتر) می باشد. وظیفه سیفون تخلیه مخزن از آب و وظیفه شناور و یا فلوتر این است که سطح آب داخل مخزن را تنظیم کند. خرابی در هر یک از این دو سیستم تخلیه فلاش تانک را با مشکل مواجه می کند.عدم تخلیه آب خبر از بروز مشکل در سیفون را دارد و ایراد در تنظیم سطح آب درون مخزن خبر از ایجاد مشکل در فلوتر است.

شناور

عملکرد شناور

وظیفه فلوتر توالت فرنگی تنظیم ارتفاع آب داخل مخزن است. عملکرد فلوتر توالت فرنگی بدین گونه است. شلنگ ورودی آب به فلوتر متصل می شود. با جاری شدن آب به داخل مخزن توالت فرنگی، زمانی که سطح آب به ارتفاع معین برسد، فلوتر جریان آب را قطع می کند. ارتفاع سطح آب در مخزن توالت فرنگی قابل تنظیم است. یک پیچ تنظیم در قسمت بالای فلوتر وجود دارد که با چرخاندن آن می توانید حجم آب مخزن را توسط آن تغییر دهید.  در ویدئوی زیر با عملکرد فلوتر و نحوه تنظیم آن بهتر آشنا می شوید.

تشخیص خرابی شناور (فلوتر)

تشخیص خرابی شناور توالت فرنگی بسیار ساده است. همانطور که گفتیم وظیفه شناور توالت فرنگی تنظیم ارتفاع آب داخل مخزن است، پس ایراد در این مورد نشان از خرابی شناور را دارد.

پس اگر بعد از تخلیه مخزن از آب، سیستم اقدام به پر کردن مخزن نکند و یا حجم آب کمتر از حد معمول باشد، نشان از خرابی شناور دارد. (در این مورد مطمئن شوید که فشار آب ورودی به فلاش تانک موردی نداشته باشد. گاهی اوقات ذرات رسوب درون شیر و شلنگ پیسوار باعث ورود کم آب به فلاش تانک می شود.)

یکی دیگر از نشانه های خرابی شناور این است که بعد از پر شدن مخزن، شناور جریان آب را قطع نکند و آب سرریز شود.

مورد دیگر که کمی هم آزار دهنده است صدای ناهنجار به هنگام پر شدن مخزن است. اگر این بیش از حد معمول باشد نشان از خرابی شناور می دهد.

در صورت بروز مشکل در هر یک از قطعات توالت فرنگی می توانید قطعه مورد نظر را از سایت ابزارینا تهیه نمایید

 انتخاب شناور توالت فرنگی و تعویض آن

انواع مختلفی از فلوتر ها در توالت توالت فرنگی ها بکار برده می شوند. از جمله شناور های آبگیری از کف و شناور های آبگیری از بقل و شناور آسانسوری. 

برای تعویض فلوتر توالت فرنگی مراحل زیر را دنبال کنید.

۱- ابتدا شیر پیسوار مربوط به توالت فرنگی را ببندید تا جریان آب قطع شود.

۲- در مرحله بعد  شیلنگ پیسوار  متصل به فلوتر را از آن جدا نمایید.

۳- سپس مهره نگهدارنده شناور را که در قسمت بیرون فرنگی قرار دارد را باز کنید.

۴- در این قسمت فلوتر فرنگی معیوب را خارج کرده و یک عدد شناور نو جایگزین کنید.

انواع شناور های توالت فرنگی را می توانید از سایت ابزارینا تهیه نمایید.

 

نکات مهم خانه داری را بشناسید

نتیجه گیری

برای طولانی تر شدن عمر فلوتر بهتر است به یک سری نکات توجه نمایید.

استفاده از شیر پیسوار فیلتردار برای جلوگیری از ورود رسوبات آب به داخل فلاش تانک یکی از مواردی است که عمر مفید فلوتر را افزایش می دهد.

راه دیگر استفاده از فلوتر های با کیفیت از برند های معتبر می باشد.

همچنین به صورت دوره ای اقدام به چک کردن قطعات توالت فرنگی نمایید. در بعضی مواقع خرابی فلوتر توالت فرنگی باعث نشتی آب به صورت خیلی کم و چکه ای می شود. هرچند ممکن است در عملکرد آن خلل ایجاد نکند ولی همین نشتی کم باعث هدر رفت مقدار زیادی آب در دراز مدت می شود.

 

  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.