سینک ظرفشویی روکار یا توکار؟ کدام بهتر است؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سینک های ظرفشویی چه روکار باشند چه توکار یک وظیفه را برعهده دارند و آن کمک به رعایت بهداشت در منزل است. هدف آن هدایت آب مصرف شده به هنگام شستشو ظروف و میوه و سبزیجات به سیستم لوله کشی فاضلاب توسط سیفون می باشد. سینک های توکار برخلاف سینک های روکار در برشی از صفحه کابینت قرار می گیرند.

سینک روکار یا توکار

هر دو سینک های ظرفشویی روکار و توکار هم به صورت تک لگنه و هم بصورت دولگنه و در موارد محدود سه لگنه تولید می شوند. هر دو مدل سینک را می توان در ابعاد مختلف بسته به نیاز و فضای موجود در آشپزخانه تهیه کرد. عمق لگن ها در هر دو سینک هم بصورت عمیق و نیمه عمیق تولید می شوند. اینکه سینی سینک سرریز داشته باشد یا نداشته باشد و یا اینکه سینک ظرفشویی دارای یک سینی و یا دو سینی در طرفین باشد، وجود دارد.
این ها بخشی از تشابهات سینک های ظرفشویی روکار و توکار بودند. این مدل سینک ها تفاوت هایی نیز دارند که تاثیر زیادی در انتخاب سینک مورد نظر شما می گذارد.

استفاده از سینک های توکار از نظر ظاهری به آشپزخانه جلوه ای خاص می بخشد.
به ندرت اتفاق می افتد که مجبور می شویم سینک آشپزخانه در کنج آشپزخانه قرار دهیم. سینک های گوشه ای موجود در بازار به صورت توکار می باشند.

 

راه های جلوگیری از گرفتگی سینک آشپزخانه

هنگام شسشتو ظروف پاشش آب به اطراف سینک و برخورد با صفحه کابینت، احتما خرابی صفحه کابینت را ایجاد می کند.
نصب سینک توکار بسیار مهم است و باید دقیق و توسط فرد ماهر انجام شود، چرا که اگر خوب آببندی نشود رطوبت به صفحه کابینت نفوذ می کند.
از طرفی سینک های روکار نیز معایبی دارند. محدودیت در عرض سینک های روکار موجب شده تا در موارد که فضا عرض کمتری دارد نتوان از آن استفاده کرد.
سینک های روکار اغلب از جنس استیل تولید می شوندش در حالی که سینک های توکار را می توان با جنس کورین، گرانیتی و… در رنگ های مختلف تهیه کرد.

سینک-روکار
با توجه به معایب و مزایای هرکدام از سینک های ظرفشویی توکار و روکار انتخاب بهتر را داشته باشید.

  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.